Volkswagen Golf Plus BiFuel, czyli kryzys szaleje
Jak już wiemy od Malfeusza, właściciele aut "na gaz" mogą spać spokojnie. Dla biedniejszych może to więc być recepta na kryzys (choć wiadomo, że trzeba się liczyć z większą usterkowością silnika). Auta z montowaną fabrycznie instalacją LPG nie są już nowością. Volkswagen także postanawia wspomóc tych, którzy chcą zaoszczędzić przy dystrybutorze, częściej odwiedzać serwis, a przy okazji zasłużyć się środowisku.
13.06.2009 | aktual.: 02.10.2022 17:44
Jak już wiemy od Malfeusza, właściciele aut "na gaz" mogą spać spokojnie. Dla biedniejszych może to więc być recepta na kryzys (choć wiadomo, że trzeba się liczyć z większą usterkowością silnika). Auta z montowaną fabrycznie instalacją LPG nie są już nowością. Volkswagen także postanawia wspomóc tych, którzy chcą zaoszczędzić przy dystrybutorze, częściej odwiedzać serwis, a przy okazji zasłużyć się środowisku.
Według producenta Golf Plus BiFuel dzięki instalacji LPG będzie emitował 10% mniej szkodliwych substancji oraz pozwoli klientom zaoszczędzić 6,10 euro na 100 kilometrach. 1.6-litrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 98 KM potrzebuje średnio 9,8 litra LPG na 100 km. emisja CO2 wynosi 152 g/km. Zapotrzebowanie na benzynę jest niższe (7,5l/100 km), ale emisja dwutlenku węgla naturalnie wyższa - 179 g/km.
Zbiornik na benzynę ma pojemność 55 litrów, natomiast LPG - 43. Obydwa napełnione dają Golfowi zasięg 1100 km. Na samym gazie pojedziemy około 440 km.
Golf Plus BiFuel będzie dostępny w dwóch wersjach: Trendline i Comfortline. Ceny startują od 22.460 euro.
Źródło: autoevolution