Dodge Viper - oddam w dobre ręce!

Jak wiecie, legendarny, choć bardzo młody Viper jest już historią. I jedną z bardziej głośnych ofiar kryzysu. Teraz Chrysler szuka odpowiedniej firmy, która jest skłonna kupić prawa do tego modelu.

Obraz
Michal Grygier

Jakiś czas temu, szef Chryslera, Bob Nardelli, potwierdził, że prawa do produkcji Vipera spotkały się z ogromnym zainteresowaniem najróżniejszych firm. Zarówno amerykańskich, jak i tych zupełnie nie amerykańskich. Nie padły żadne konkretne nazwy. Wiadomo jednak, że na liście znalazły się dwie, zasłużone amerykańskie firmy tuningowe - Saleen i Roush.

Jak wiecie, legendarny, choć bardzo młody Viper jest już historią. I jedną z bardziej głośnych ofiar kryzysu. Teraz Chrysler szuka odpowiedniej firmy, która jest skłonna kupić prawa do tego modelu.

Jakiś czas temu, szef Chryslera, Bob Nardelli, potwierdził, że prawa do produkcji Vipera spotkały się z ogromnym zainteresowaniem najróżniejszych firm. Zarówno amerykańskich, jak i tych zupełnie nie amerykańskich. Nie padły żadne konkretne nazwy. Wiadomo jednak, że na liście znalazły się dwie, zasłużone amerykańskie firmy tuningowe - Saleen i Roush.

Obydwie firmy są w stanie pomieścić u siebie całą linię produkcyjną, mają odpowiednie zaplecze techniczne i merytoryczne.

Obraz

Obecnie wiadomo już, że do Chryslera wpłynęły trzy konkretne oferty kupna praw do wytwarzania Dodge'a Vipera, nadal jednak amerykański koncern milczy, kim są potencjalni kontrahenci. Bob Nardelli zapewnia jednak, że koncern nie chce zawieźć fanów i ludzi związanych z jadowitym Dodge'em, dlatego priorytetem koncernu będzie oddanie produkcji auta w najbardziej odpowiednie ręce. Brawo, brawo!

Można się tylko domyślać, iż dwie z trzech firm, które złożyły swoje propozycje handlowe, to Sallen i Roush. Trzecim kontrahentem może być firma pochodząca z Indii, Chin lub Rosji. Jak tłumaczy Dave Cole, analityk rynku motoryzacyjnego, kupno Vipera od koncernu Chrysler nie będzie drogim zabiegiem.

Czy Viper zostanie sprzedany? W jaki ręce trafi? Czy jeszcze kiedyś ukąsi? I czy 17-letnia historia jadowitego sportowego auta nie zakończy się tragedią? O tym dowiecie się w następnym odcinku "Mody na Węże"...

Obraz
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić