Väth się promuje – Väth CL 63 AMG V63S (2011)
Fani Mercedesów firmę z Hösbach znają na pewno bardzo dobrze, ale to nie znaczy, że nie powinna się ona promować. Najnowszym wozem przygotowanym przez mechaników z przedsiębiorstwa Väth jest 630-konny Mercedes CL.
04.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:15
Fani Mercedesów firmę z Hösbach znają na pewno bardzo dobrze, ale to nie znaczy, że nie powinna się ona promować. Najnowszym wozem przygotowanym przez mechaników z przedsiębiorstwa Väth jest 630-konny Mercedes CL.
Konkretnie jest to samochód bazujący na Mercedesie CL 63 AMG. W odświeżonym przez producenta w zeszłym roku aucie zaszła duża zmiana pod maską. Stary 6,2-litrowy silnik wyparła jednostka V8 o objętości „zaledwie” 5,5 l. Mniejsze „gary” są poganiane przez dwie turbosprężarki, dzięki czemu wykrzesano z nich aż 544 KM mocy przy 5500 obr./min oraz 800 Nm momentu obrotowego (przy 2000-4500 obr./min).
Takie parametry silnika spokojnie wystarczają, żeby Mercedes (mimo wagi przekraczającej 2100 kg) przyspieszał bez problemu do 100 km/h w 4,50 s. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Właśnie do tego samochodu firma Väth proponuje 3 zestawy tuningowe podkręcające silnik. W każdym pakiecie główną rolę odgrywa elektroniczny moduł zarządzający jednostką napędową M157. Do niego dorzucany jest jeszcze sportowy układ wydechowy.
W najsłabszym wariancie V63 ponad 5-metrowe coupé ze Stuttgartu legitymuje się mocą równych 600 KM i maksymalnym momentem obrotowym 850 Nm. Zastosowany w tym aucie poziom środkowy (o nazwie V63S) oferuje podniesienie mocy do 630 KM, a momentu obrotowego do 930 Nm. Szczytowy pakiet V63RS dokłada jeszcze 50 KM i 70 Nm.
Niezależnie od wybranej opcji prędkość maksymalna wynosi „około 300 km/h” – tak podano na stronie tunera. W rzeczywistości prawdopodobnie około 300 km/h wynosi w wersji V63, natomiast w V63RS sięga pewnie 330 km/h.
Przedstawiany CL 63 AMG potrzebuje tylko 4,30 s na rozpędzenie się do 100 km/h.
Firma tuningowa ma też w katalogu inne dodatki i zmiany. W przypadku tego wozu dołożono jeszcze nowy sterownik pneumatycznego zawieszenia oraz usprawniono nieco układ hamulcowy.
Wizualne zmiany są niewielkie, bo tuner z Niemiec niespecjalnie w ogóle się na nie nastawia. Mercedes ma oprawy lusterek zewnętrznych wykonane z włókna węglowego. Z tego samego materiału może być wykonana atrapa chłodnicy, tylny dyfuzor oraz listwa na pokrywie bagażnika.
Nowe koła z 20-calowymi felgami, choć same w sobie ogromne, wydają się być za małe do tego wozu. Zdaje się, że lepiej pasowałyby felgi 22-calowe. Te zastosowane w tym przypadku „obuto” w opony 255/35 R 20 z przodu i 275/35 R 20 z tyłu.
Mimo lepszych osiągów CL po tuningu nadal pozostaje samochodem luksusowym. W zasadzie to jest jeszcze bardziej wytworny niż seryjny, bo styliści zmienili w nim kierownicę na sportową i zastosowali lepsze gatunki skóry na tapicerkę. Do tego pojawił się prędkościomierz wyskalowany do 360 km/h. Na życzenie dostępne są inkrustracje z drewna lub kompozytu węglowego.
Nowe promocyjne auto Vätha prezentuje się doskonale (duża w tym zasługa samego Mercedesa, który je zaprojektował) i na pewno podnosi prestiż tunera w oczach potencjalnego klienta.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup, M157
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 630 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 115,36 KM/l (seryjny – 99, 62 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 930 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
- Koła przednie: 9,0 x 20”
- Koła tylne: 10,5 x 20”
- Opony przednie: 255/35 R 20
- Opony tylne: 275/35 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2135 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,39 kg/KM (seryjny – 3,93 kg/KM)
- Długość: 5106 mm
- Szerokość: 1871 mm
- Rozstaw osi: 2955 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,30 s
- Prędkość maksymalna: 300 km/hblock position=\inside7366/block
Źródło: carscoop