Używane Renault Clio III w pigułce
Trzecia generacja Renault Clio w stosunku do poprzednika zyskała na wyglądzie i funkcjonalności, a przy tym jeszcze lepiej wypada pod względem niezawodności. Auto produkowane w latach 2005-2012 jest mocnym konkurentem modeli japońskich i niemieckich, a przy tym nie kosztuje dużo.
19.12.2017 | aktual.: 30.03.2023 10:32
Roczniki: 2005-2012 (facelifting 2009)
Ceny rynkowe: 7000-30 000 zł
Awaryjność: przeciętna
Koszty eksploatacji: niskie
Wersje nadwoziowe: hatchback 3d i 5d, kombi
Pojemność bagażnika: hatchback - 288 l; kombi - 439 l
Popularne silniki benzynowe:
- 1.2 16V (65-78 KM)
- 1.4 16V (98 KM)
- 1.2 TCe (101 KM)
- 1.6 16V (110 KM)
Popularne silniki Diesla:
- 1.5 dCi (68-106 KM)
Wersje sportowe: Clio RS (197-201 KM), RS Gordini (203 KM)
Auto wygląda nowocześnie, a konstrukcja nadwozia pozwoliła uzyskać pięciogwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych. Clio III oferuje sporo przestrzeni dla pasażerów i współczesny, dobrze wykonany, choć zwykle szary i smutny kokpit. Wiele aut jest wyposażonych w klimatyzację, poduszki powietrzne i system ABS.
Renault Clio III jest uznawany za samochód przeciętnie awaryjny, ale trwały. Nie ma problemów z korozją, a najwięcej kłopotów użytkownikom sprawia układ elektryczny. Prosta konstrukcja zawieszenia jest tania w naprawach, które trzeba przeprowadzać stosunkowo często.
Po wybraniu odpowiedniego silnika można przyjąć, że mamy do czynienia z pewniakiem. Najlepsze są silniki benzynowe 1.2 i 1.4, natomiast motor 1.6, często parowany z automatyczną skrzynią biegów, miewa problemy ze zmiennymi fazami rozrządu.
Popularne diesle 1.5 dCi borykają się z awariami z układu wtryskowego (pierwsze lata produkcji) oraz panewek (wszystkie). Antidotum na tę druga dolegliwość jest częsta wymiana oleju silnikowego, co około 10-15 tys. km. Zaletą słabszych wersji jest brak koła dwumasowego. Diesle odwdzięczają się bardzo niskim zużyciem paliwa i niezłą dynamiką.
Typowe usterki Renault Clio III:
- szwankująca elektryka i sterowanie przyrządami, m. in. przepalające się żarówki, sondy lambda, wyświetlacze, centralny zamek, przełączniki pod kierownicą
- pękający lub łuszczący się lakier
- parujące reflektory
- awarie kompresorów klimatyzacji
- awarie cewek zapłonowych w silnikach benzynowych
- awarie sterowania zmiennymi fazami rozrządu w silniki 1.6 16V
- zacierające się panewki korbowodowe w silniki 1.5 dCi
- awarie wtryskiwaczy w silniku 1.5 dCi
- głośna praca zawieszenia
Czego szukać?
Samochodów z silnikami benzynowymi 1.2 i 1.4 lub z dieslem o niedużym przebiegu. Warto rozważyć zakup kombi grandtour oraz wersji z silnikiem 1.2 TCe. Sportowego modelu RS.
Czego unikać?
Samochodów poflotowych z dieslami