USA: Nie dla hybrydy w prezydenckiej limuzynie. Dlaczego?

Prezydent USA Barack Obama zażyczył sobie, by jego limuzyna była napędzana silnikiem hybrydowym. Jego życzenie nie zostało spełnione. Jak to możliwe? Słynne Secret Service wyraziło temu sprzeciw.

Obraz
Piotr Mazanek

Prezydent USA Barack Obama zażyczył sobie, by jego limuzyna była napędzana silnikiem hybrydowym. Jego życzenie nie zostało spełnione. Jak to możliwe? Słynne Secret Service wyraziło temu sprzeciw.

Powód jest zasadniczo bardzo prosty. W razie nagłego wypadku prezydencka limuzyna musi być zdolna do natychmiastowej ewakuacji z zagrożonego terenu. Istnieją obawy, że hybryda nie poradziłaby sobie z szybką ucieczką. Stąd też decyzja o tym, by takiego silnika jednak w Cadillacu nie montować.

Jednak napędzenie potężnej maszyny, jaką jest prezydencki Cadillac One, nie jest wcale proste. Samochód waży około 3500 kg! Poza tym to jest limuzyna, a takie auta z samej nazwy nie mogą być zbyt szybkie i zwrotne.

Do tej pory nie bardzo wiadomo, co właściwie jest pod maską słynnej limuzyny. Ludzie spekulują, że jest to ośmiocylindrowy silnik z dużym momentem obrotowym. Doszły do nas także informacje, jakoby miał to być diesel. Informacje nie są jednak potwierdzone.

Skąd w ogóle wziął się pomysł na hybrydę? Obama wypowiedział swoje życzenie dotyczące takiego silnika podczas którejś przemowy. Wspominał wtedy o tym, że rząd przeznaczył na użytek służb federalnych 5000 samochodów z napędem hybrydowym (wśród nich pewną liczbę ciężarówek).

Moim zdaniem takie upieranie się na hybrydę w samochodzie wożącym głowę państwa nie jest dobrym rozwiązaniem. Hybrydy nie są jeszcze zdolne do obsługi tego typu pojazdów.

  • Obraz
  • Limuzyna Prezydenta Obamy
  • Limuzyna Prezydenta Obamy
  • Limuzyna Prezydenta Obamy
  • Limuzyna Prezydenta Obamy
  • Limuzyna Prezydenta Obamy
  • Limuzyna Prezydenta Obamy
[1/7] Źródło zdjęć: |

Źródło: autoblog.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów