USA: Nie dla hybrydy w prezydenckiej limuzynie. Dlaczego?

Prezydent USA Barack Obama zażyczył sobie, by jego limuzyna była napędzana silnikiem hybrydowym. Jego życzenie nie zostało spełnione. Jak to możliwe? Słynne Secret Service wyraziło temu sprzeciw.

Obraz
Piotr Mazanek

Prezydent USA Barack Obama zażyczył sobie, by jego limuzyna była napędzana silnikiem hybrydowym. Jego życzenie nie zostało spełnione. Jak to możliwe? Słynne Secret Service wyraziło temu sprzeciw.

Powód jest zasadniczo bardzo prosty. W razie nagłego wypadku prezydencka limuzyna musi być zdolna do natychmiastowej ewakuacji z zagrożonego terenu. Istnieją obawy, że hybryda nie poradziłaby sobie z szybką ucieczką. Stąd też decyzja o tym, by takiego silnika jednak w Cadillacu nie montować.

Jednak napędzenie potężnej maszyny, jaką jest prezydencki Cadillac One, nie jest wcale proste. Samochód waży około 3500 kg! Poza tym to jest limuzyna, a takie auta z samej nazwy nie mogą być zbyt szybkie i zwrotne.

Do tej pory nie bardzo wiadomo, co właściwie jest pod maską słynnej limuzyny. Ludzie spekulują, że jest to ośmiocylindrowy silnik z dużym momentem obrotowym. Doszły do nas także informacje, jakoby miał to być diesel. Informacje nie są jednak potwierdzone.

Skąd w ogóle wziął się pomysł na hybrydę? Obama wypowiedział swoje życzenie dotyczące takiego silnika podczas którejś przemowy. Wspominał wtedy o tym, że rząd przeznaczył na użytek służb federalnych 5000 samochodów z napędem hybrydowym (wśród nich pewną liczbę ciężarówek).

Moim zdaniem takie upieranie się na hybrydę w samochodzie wożącym głowę państwa nie jest dobrym rozwiązaniem. Hybrydy nie są jeszcze zdolne do obsługi tego typu pojazdów.

  • Obraz
  • Limuzyna Prezydenta Obamy
  • Limuzyna Prezydenta Obamy
  • Limuzyna Prezydenta Obamy
  • Limuzyna Prezydenta Obamy
  • Limuzyna Prezydenta Obamy
  • Limuzyna Prezydenta Obamy
[1/7] Źródło zdjęć: |

Źródło: autoblog.com

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥