Trzykołowy mieszczuch: Yamaha Tricity
Yamaha zaprezentowała swój trzykołowy skuter, przeznaczony do użytkowania w ruchu miejskim.
01.05.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:26
Pomimo dostępności szerokiej gamy skuterów, spora liczba podróżujących wciąż przemieszcza się komunikacją miejską lub samochodami. Niemniej jednak jest, wśród nich jest także grupa osób, która jest zainteresowana skuterami, ale w kontekście zwiększonego poziomu stabilności i pewności podczas jazdy. Skutery trzykołowe mogą być zatem świetną odpowiedzią na to zapotrzebowanie.
Tricity jest zasilany nowym, chłodzonym cieczą, 4-suwowym silnikiem o pojemności 125 ccm. Napęd jest przekazywany na tylne koło za pomocą przekładni CVT. Z kolei masa motocykla ze wszystkimi płynami to 152 kg.
Ukryty za przednią owiewką system równoległoboczny ma umożliwiać kierowcy przechylenie Tricity w podobny sposób, jak to się dzieje w konwencjonalnym skuterze dwuokołowym. Elementy systemu równoległobocznego są przyłączone do widelca i główki ramy, a kiedy kierowca Tricity wchodzi w zakręt, ten system pozwala dwóm przednim kołom na równoległe nachylenie. W trakcie nachylania rozstaw dwóch przednich kół ma pozostawać niemalże taki sam.
Innym elementem jest jest użycie teleskopowego widelca typu tandem podpartego belką o dwóch odrębnych rurach dla każdego z kół. Tylne rury widelca funkcjonują jak prowadnice, podczas gdy przednie rury widelca przejmują rolę amortyzatora, oferując tłumienie o skoku 90 mm. System zawieszenia w każdym z przednich kół funkcjonuje oddzielnie, co ma zapewnić płynne i stabilne pokonywanie wyboistych nawierzchni.
Tricity został wyposażony w 14-calowe, aluminiowe przednie koła i opony 90/80-14. Z tyłu zaś skuter jest wyposażony w odlewane koło ze stopu, o średnicy 12 cali i oponę w rozmiarze 110/90-12.
Tricity jest wyposażony także w zunifukowany system hamulcowy (Unified Brake System –UBS). Układ obsługuje dwie przednie tarcze o średnicy 220 mm i tylną tarczę w rozmiarze 230 mm. Gdy kierowca użyje lewej dźwigni ręcznego hamulca, system uruchomi hamulce na tylnym kole oraz na przednich, co ma zapewnić zrównoważoną i efektywną moc hamowania. Po naciśnięciu tylko prawej dźwigni, układ włączy przednie hamulce, a po zaciśnięciu obu jednocześnie – UBS rozdzieli siłę hamowania na przedni i tylny hamulec.
Na tę chwilę cena skutera oraz data wejścia do sprzedaży, nie są znane.