Trzy litry w dieslu – Senner A7 Sportback 3.0 TDI Quattro (2011)
Już nie raz tunerzy przerabiali Audi A7 Sportback z 3-litrowym turbodieslem, ale dotąd tylko pakiet Power S wprowadzony przez firmę ABT wyciskał z tej jednostki 300 KM. Teraz dołącza do niego Senner. Jak się okazuje, uzyskanie 100 KM z litra w silniku wysokoprężnym to żaden problem.
29.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:05
Mierzące prawie 5 metrów długości Audi A7 Sportback jest odpowiedzią koncernu z Ingolstadt na Mercedesa-Benza CLS. Oczywiście w Audi nie mogło zabraknąć silnika z zapłonem samoczynnym.
W tym przypadku jest to motor V6 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 90[sup]o[/sup]. Jednostka napędowa ma objętość skokową wynoszącą 3 l i wspomagana jest turbosprężarką. W zależności od wersji silnik ma moc od 204 do 245 KM. Z mocniejszym wariantem łączona jest 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia S-tronic i napęd na wszystkie koła Quattro.
Właśnie w tym wozie przed tuningiem pod maską było 245 KM dostępnych przy 4000-4500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosił słuszne 500 Nm przy 1400-3250 obr./min.
Jak na swoje rozmiary i wyposażenie ważące 1860 kg, A7 Sportback jest lekkim samochodem. Niska waga pomaga mu w osiąganiu 100 km/h w zaledwie 6,30 s. Auto rozpędza się do 250 km/h (ograniczone elektronicznie).
Co prawda Senner nie podaje czasu przyspieszania do 100 km/h w wozie po przeróbkach, ale przy mocy 306 KM i momencie obrotowym 620 Nm musi on być lepszy niż w samochodzie fabrycznym. Dodatkowe konie mechaniczne i niutonometry udało się wykrzesać dzięki nowemu modułowi sterującemu silnikiem. Przy okazji inżynierowie przesunęli ogranicznik prędkości na 280 km/h.
Spaliny z widlastej szóstki wydostają się obecnie przez sportowy układ wydechowy zwieńczony dwiema końcówkami o średnicy 90 mm każda.
Teraz A7 wygląda jeszcze bardziej efektownie za sprawą obniżonego o 30 mm zawieszenia i kompletu kół 14-szprychowymi 20-calowymi felgami Varianza T1S, które obuto w opony 275/35 R 20.
Uznając najwyraźniej, że auto wygląda wystarczająco dobrze oraz prezentuje wystarczająco wysoki poziom luksusu, Senner zrezygnował z tuningu nadwozia i uszlachetniania wnętrza.
Dane techniczne
- Typ: V6, 90supo/sup, ZS
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 306 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 103,13 KM/l (seryjny – 82,58 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 620 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 9,5 x 20” Varianza T1S
- Koła tylne: 9,5 x 20” Varianza T1S
- Opony przednie: 275/35 R 20
- Opony tylne: 275/35 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1860 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,08 kg/KM (seryjny – 7,59 kg/KM)
- Długość: 4969 mm
- Szerokość: 1911 mm
- Wysokość: 1390 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2914 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: Ograniczona do 280 km/hblock position=\inside7578/block
Źródło: automobilesreview