"Trafiony, zatopiony panie inspektorze!" Kierowca ciężarówki poddał się bez walki

"Trafiony, zatopiony panie inspektorze!" Kierowca ciężarówki poddał się bez walki

Ciężarówka przewoziła drewno w sposób zagrażający życiu kierowcy i innych użytkowników drogi (fot. ITD)
Ciężarówka przewoziła drewno w sposób zagrażający życiu kierowcy i innych użytkowników drogi (fot. ITD)
Mateusz Żuchowski
25.10.2019 14:58, aktualizacja: 22.03.2023 17:34

Zatrzymany przez wielkopolską Inspekcję Transportu Drogowego kierowca ciężarówki nawet nie próbował ratować swojej sytuacji. Od momentu otwarcia drzwi przyznał się do przewożenia drewna w nieprawidłowy sposób. Nie uchroniło go to od odpowiedzialności za popełniony czyn.

Zatrzymany 23 października w miejscowości Topólka kierowca ciężarówki zaskoczył inspektorów wielkopolskiego ITD nagłym przypływem szczerości. Funkcjonariusza przywitał słowami "Trafiony, zatopiony panie inspektorze". Widać dobrze zdawał sobie sprawę z wykroczenia, które popełnił.

Ciężarówką i podłączoną do niej przyczepą przewoził bale drewna bez żadnego zabezpieczenia. Gwałtowne hamowanie mogłoby doprowadzić do ich wysypania na drogę, czym kierowca narażał na niebezpieczeństwo nie tylko swoje życie, ale i innych uczestników ruchu drogowego. Spotkanie z inspektorami zakończyło się wydaniem zakazu dalszej jazdy do czasu przeładunku źle rozmieszczonego drewna i mandatem karnym dla kierowcy.

Kierowcy podobnych ładunków muszą pamiętać, że sposób rozmieszczenia oraz zabezpieczania drewna został precyzyjnie opisany w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 stycznia 2018 roku w sprawie sposobu przewozu ładunku (Dz. U. z 2018, poz. 361).

Czytamy w nim, że "poprzeczny układ drewna na pojeździe jest możliwy, gdy ładunek jest przewożony jedynie pomiędzy sztywnymi ścianami bocznymi lub w klatce, przy czym w tym drugim przypadku drewno nie może wystawać przez otwory klatki. Ładunek nie może być wyższy niż sztywne ściany boczne. W kierunku wzdłużnym drewno musi zostać podzielone na sekcje za pomocą sztywnych przegród lub kłonic. Długość ładunku nie może przekraczać 2,55 m".

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)