To koniec pewnej epoki. Caterham Seven z wolnossącym silnikiem przejdzie do historii

Ale wcześniej zajaśnieje nowym blaskiem. Jak poinformowała brytyjska firma, na europejski rynek wkroczą finalne wersje dwóch odmian "siódemki": 485 i 485 CSR. Będzie to kwintesencja motoryzacji w klasycznym wydaniu.

Caterham Seven 485 Final EditionCaterham Seven 485 Final Edition
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Caterham
Tomasz Budzik

Jak zapowiedział Caterham, powstanie po 85 sztuk 485 oraz 485 CSR. Seven będzie napędzany dwulitrowym silnikiem Duratec pochodzącym od Forda. Wolnossąca jednostka osiąga do 8,5 tys. obr./min., dając kierowcy możliwość elastycznego podchodzenia do jazdy. Dzięki ograniczonej wadze 228 KM wystarczy, by katapultować się do 100 km/h w czasie 4,1 s oraz finalnie rozpędzić się do 224 km/h. Silnik współpracuje z pięciobiegową, manualną skrzynią.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test wideo: nowa Dacia Duster – tak dobra może być prostota

Najszybsza produkcyjna odmiana auta Caterhama pojawiła się na rynku w 2014 r. Egzemplarze z ekskluzywnej serii Final Edition otrzymają wyselekcjonowane lakiery i będą wyróżniały się matowymi pasami, ciągnącymi się przez karoserię. Oczywiście pojawią się również plakietki, określające numer pojazdu w limitowanej serii. We wnętrzu przywitają nas fotele pokryte skórą lub alcantarą oraz deska rozdzielcza wykończona włóknem węglowym.

Ceny tego niezwykłego samochodu, mającego spore zadatki na kolekcjonerski skarb, zaczynają się od 67 495 euro bez podatku VAT. Oprócz serii dla europejskich klientów powstanie również 10 sztuk specjalnie na rynek japoński.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀