Test: BMW M4 Competition – baśń o kabriolecie

Można wierzyć, że każdy ma swoje przypisane miejsce na świecie, do którego pasuje idealnie i że podobnie jest z samochodami. Ja głęboko wierzę, że jest inaczej i to wam udowodnię.

Mateusz Żuchowicz

Większość osób uważa, że naturalne środowisko auta sportowego to tor. Kabriolet idealnie wygląda na ulicach tętniącego nocnym życiem miasta, a samochód segmentu D idealnie wpasowuje się w kanon rodzinnego wozu, gdy parkuje pod szkołą czy hipermarketem. Jednak naprawdę wystarczy odrobina dobrej woli, by dostrzec, że są samochody, które kompletnie nie pasują do tej teorii, a bardzo dobrym przykładem jest BMW M4 Competition w wersji Cabrio.

BMW M4 Cabrio tył
BMW M4 Cabrio © WP | Mateusz Żuchowicz

Oczywiście tor to miejsce, w którym M4 Competition czuje się jak ryba w wodzie. Rzędowy, podwójnie doładowany, trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik o mocy 510 KM, 650 Nm maksymalnego momentu, bardzo szybka ośmiobiegowa automatyczna skrzynia i napęd xDrive najnowszej generacji. To połączenie dobrze znam i wiem, że na torze radzi sobie doskonale, ale czy wersja Cabrio nie będzie, jak to mówią, zbyt giętka? Między innymi to postanowiłem sprawdzić.

To jednak nie wszystko, bo nie samym torem człowiek żyje. Wiele osób uważa, że kabriolety nie są zbyt praktycznymi samochodami. Niestety, to też bardzo mylne przekonanie, bo w pewnym aspekcie kabriolet ma nawet przewagę nad wszystkimi innymi osobówkami.

BMW M4 competition cabrio (zabawne zdjęcie)
BMW M4 competition cabrio © WP | Mateusz Żuchowicz

Jest jeszcze kwestia podróżowania i ekonomii. BMW M4 Competition w wersji Cabrio może wydawać się najgorszym możliwym wyborem właśnie pod tym względem. Postanowiłem więc pokonać testowym BMW trasę, która zakładała przejazd ponad 1000 km. Co z tego wyszło? Zapraszam na test wideo

Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇