Test: BMW M4 Competition – baśń o kabriolecie

Można wierzyć, że każdy ma swoje przypisane miejsce na świecie, do którego pasuje idealnie i że podobnie jest z samochodami. Ja głęboko wierzę, że jest inaczej i to wam udowodnię.

Mateusz Żuchowicz

Większość osób uważa, że naturalne środowisko auta sportowego to tor. Kabriolet idealnie wygląda na ulicach tętniącego nocnym życiem miasta, a samochód segmentu D idealnie wpasowuje się w kanon rodzinnego wozu, gdy parkuje pod szkołą czy hipermarketem. Jednak naprawdę wystarczy odrobina dobrej woli, by dostrzec, że są samochody, które kompletnie nie pasują do tej teorii, a bardzo dobrym przykładem jest BMW M4 Competition w wersji Cabrio.

BMW M4 Cabrio tył
BMW M4 Cabrio © WP | Mateusz Żuchowicz

Oczywiście tor to miejsce, w którym M4 Competition czuje się jak ryba w wodzie. Rzędowy, podwójnie doładowany, trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik o mocy 510 KM, 650 Nm maksymalnego momentu, bardzo szybka ośmiobiegowa automatyczna skrzynia i napęd xDrive najnowszej generacji. To połączenie dobrze znam i wiem, że na torze radzi sobie doskonale, ale czy wersja Cabrio nie będzie, jak to mówią, zbyt giętka? Między innymi to postanowiłem sprawdzić.

To jednak nie wszystko, bo nie samym torem człowiek żyje. Wiele osób uważa, że kabriolety nie są zbyt praktycznymi samochodami. Niestety, to też bardzo mylne przekonanie, bo w pewnym aspekcie kabriolet ma nawet przewagę nad wszystkimi innymi osobówkami.

BMW M4 competition cabrio (zabawne zdjęcie)
BMW M4 competition cabrio © WP | Mateusz Żuchowicz

Jest jeszcze kwestia podróżowania i ekonomii. BMW M4 Competition w wersji Cabrio może wydawać się najgorszym możliwym wyborem właśnie pod tym względem. Postanowiłem więc pokonać testowym BMW trasę, która zakładała przejazd ponad 1000 km. Co z tego wyszło? Zapraszam na test wideo

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach