Test wideo: Audi RS e-tron GT - pojechałem nim w Alpy. Zwariowałem?

Dyskusja o samochodach elektrycznych jest jak kij wsadzony w mrowisko, jak wrzucenie mentosów do coca-coli, jak porównanie Britney Spears do Marii Callas. Efekt dynamicznego rozwoju sytuacji jest wręcz murowany. To skłoniło mnie do pewnych przemyśleń, w których doszedłem do wniosku, że tak naprawdę wina za wszystkie te spory nie leży po stronie samochodów. Żeby jednak potwierdzić swoją hipotezę, musiałem zrobić coś szalonego.

Mateusz Żuchowicz

Moim zdaniem problem elektromobilności nie leży w samych samochodach, a w infrastrukturze, która w naszym kraju tak naprawdę nie istnieje. Do tego wielu entuzjastów elektryków nie raz tłumaczyło mi, że za granicami Polski użytkowanie aut elektrycznych jest na zupełnie innym poziomie. Sami przyznacie, że gdybyście nie raz słyszeli takie zapewnienia, to w końcu sami chcielibyście się przekonać, czy rzeczywiście tak jest. Dokładnie tak samo miałem ja. Musiałem to sprawdzić. Umówiłem Audi RS e-tron GT i postanowiłem pokonać nim ponad 2700 km, jadąc w Austriackie Alpy i z powrotem. Pomyślicie - zwariował? Początkowo też tak do tego podchodziłem.

Audi RS e-tron GT
Audi RS e-tron GT © WP

Trasa, jaką obraliśmy, zakładała start z biura Wirtualnej Polski w Warszawie, a metę w małym miasteczku Kaunertal w zachodnio-południowej części Austrii. W jedną stronę to ponad 1250 km, a do tego dochodziło jeszcze kręcenie się na miejscu. Doszliśmy do wniosku, że podróżując przez Niemcy, będziemy mieli dużo więcej ładowarek, no i autostrady bez limitu prędkości. To w sumie dość kluczowa informacja, bo założenie było takie, że nie będziemy oszczędzać prawie 600 KM i 850 Nm, które oferuje nam Audi. Chcieliśmy jechać z taką prędkością, na jaką będziemy mieli ochotę. Czasem sięgała ona nawet 210 km/h.

Audi RS e-tron GT
Audi RS e-tron GT © WP

Zapewne jesteście ciekawi jak przebiegła ta podróż. Ile było ładowań, jaki zasięg oferowało Audi, ile trwało to wyzwanie i czy ostatecznie miałem rację. Zdradzę wam tylko tyle, że ten wyjazd mocno rozjaśnił mi głowę i pokazał rzeczy, na które wcześniej nie zwracałem zbytniej uwagi. Zapraszam was do obejrzenia relacji z tej podróży, w której wyjaśniam wiele istotnych aspektów użytkowania samochodu elektrycznego i przede wszystkim przeżywam dość ciekawą przygodę. Miłego seansu!

Audi RS e-tron GT
Audi RS e-tron GT © WP
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀