Takiej mocy nie obejmiesz umysłem. Porsche pokazało Taycana Turbo GT (i pakiet Weissach)

W końcu! Porsche zaprezentowało najbardziej ekstremalną, niemal wyczynową wersję swojego elektryka. Taycan Turbo GT z pakietem Weissach przyspiesza do setki w 2,2 s, a to dopiero początek abstrakcyjnych wartości.

Porsche Taycan Turbo GT Porsche Taycan Turbo GT
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Porsche
Mateusz Lubczański

7 minut i 7 sekund by pokonać Północną Pętle. To o 26 sekund szybciej niż topowy Taycan Turbo S z pakietem Performance. Nowy Taycan Turbo GT jest najszybszym czterodrzwiowym samochodem na torze Nürburgring, niezależnie od napędu.

Z funkcją Launch Control Taycan GT ma 1108 KM. To nie pomyłka. 1108 KM! To dzięki zastosowaniu na tylnej osi falownika, którego materiał półprzewodnikowy to węglik krzemu. Zmniejsza to straty przełączania, poprawiono też wytrzymałość skrzyni biegów. Maksymalny moment obrotowy wynosi do 1340 Nm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen Passat - ile zostało w nim Passata?

Turbo GT jest lżejsze o 75 kg, a to dzięki wykończeniu słupków B włóknem węglowym, na podobny krok zdecydowano się w przypadku obudów lusterek czy wstawek w progach. Wagę zmniejszają też elementy w sekcji bagażnika, rezygnacja z elektrycznego domykania tylnej pokrywy czy kubełkowe fotele.

Standardowy pakiet Dynamic obejmuje adaptacyjne zawieszenie z zestrojeniem wyjątkowym dla wersji GT. Lekkie hamulce ceramiczne pozwoliły – dzięki np. zmianie obudowy zacisku – oszczędzić dwa kilogramy.

Porsche oferuje wersję z pakietem Weissach. Wyciąga ona setkę w 2,2 s, może gnać nawet 305 km/h. Dodatki obejmują deflektory powietrza na nadwoziu i nieruchome skrzydło z włókna węglowego. Jego docisk to nawet 220 kg. Zrzucono też dodatkowe 70 kg dzięki wyrzuceniu tylnej kanapy. Do tego zrezygnowano z zegarka Sport Chrono, dywaników i wykładziny bagażnika. Nawet elektryczne otwieranie klapki gniazda ładowania zniknęło.

Ceny Porsche Taycana Turbo GT i Taycana Turbo GT z pakietem Weissach zaczynają się od 1 110 000 zł.

  • Porsche Taycan Turbo GT
  • Porsche Taycan Turbo GT
  • Porsche Taycan Turbo GT
  • Porsche Taycan Turbo GT
  • Porsche Taycan Turbo GT
  • Porsche Taycan Turbo GT
  • Porsche Taycan Turbo GT
  • Porsche Taycan Turbo GT
  • Porsche Taycan Turbo GT
  • Porsche Taycan Turbo GT
  • Porsche Taycan Turbo GT
  • Porsche Taycan Turbo GT
[1/12] Porsche Taycan Turbo GT Źródło zdjęć: WP Autokult | Porsche
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony