Niemcy poprawili Dacię. Takiego Dustera jeszcze nie było
Dacia Duster, lubiana przez europejskich kierowców ceniących przystępność i funkcjonalność, zyskała nowy, dynamiczny wizerunek dzięki niemieckiemu dealerowi Carpoint. Poznajcie Dacię Duster Redust Sport.
Carpoint postanowił nadać Dusterowi sportowego charakteru, wprowadzając szereg modyfikacji wizualnych. Redust Sport otrzymał obniżone, regulowane zawieszenie, co przełożyło się na drastyczną zmianę sylwetki i lepszą przyczepność na drodze. 20-calowe aluminiowe felgi wraz z dystansami kół podkreślają dynamiczny profil nadwozia.
Agresywny pakiet stylistyczny obejmuje wyrazisty wlot powietrza na masce, poszerzone o 20 mm nadkola, głębokie progi boczne oraz tylny spoiler. Usunięto relingi dachowe, nadając sylwetce bardziej opływowy wygląd. Jest też centralnie umieszczony, podwójny układ wydechowy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Test wideo: nowa Dacia Duster – tak dobra może być prostota
Nadwozie pokryto efektowną pomarańczową folią, kontrastującą z błyszczącymi czarnymi akcentami i specjalnymi osłonami tylnych okien. Wnętrze zaskakuje skórzanymi fotelami z pomarańczowymi wstawkami i przeszyciami, a kolor ten pojawia się również na desce rozdzielczej, kierownicy i panelach drzwi. Klimatu dopełnia wielokolorowe oświetlenie ambientowe inspirowane sprzętem gamingowym.
Pod maską bez zmian – Redust Sport napędzany jest hybrydowym układem Renault o mocy 140 KM. Dostępna jest także wersja z silnikiem 1.2 TCe o mocy 130 KM z napędem na cztery koła, która wyróżnia się matowym czarnym wykończeniem i innymi felgami. W tej odmianie wnętrze wzbogacono o welurowe dywaniki.
Obie wersje bazują na bogato wyposażonej Dacii Duster Extreme. Jednak za sportowy wygląd trzeba słono zapłacić. Pełna hybryda to wydatek 52 990 euro. To o 21 490 euro więcej niż trzeba zapłacić za standardowego Dustera Extreme.