Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Ford Focus

Model
Ford Focus Zobacz 8 zdjęć

Ford Focus to model należący do segmentu C produkowany od 1998 roku jako następca modelu Ford Escort. Auto zyskało dużą popularność na całym świecie i jest produkowane do dziś.

Ford Focus – informacje ogólne

Samochód osobowy Ford Focus produkowany jest przez koncert Ford Motor Company od 1998 roku, powstały trzy generacje, a czwarta planowana jest na 2019 rok. Poprzednikiem tego popularnego auta klasy niższej średniej był Ford Escort, którego produkcję w Europie zakończono w 2004 roku. Model trafił na nasz rodzimy rynek w wersji nieco różniącej się od tej przeznaczonej na rynek amerykański. Wśród konkurencji Focusa znalazły się takie samochody jak: Peugeot 307, Renault Mégane, SEAT León, Toyota Auris, Honda Civic.

Ford Focus – dane techniczne

Ford Focus dostępny jest z kilkoma rodzajami nadwozia: hatchback, sedan, electric, kombi, coupé i kabriolet. Jest to dość przestronny model i w zależności od wariantu ma cztery lub pięć siedzeń oraz bagażnik o pojemności 534–1580 litrów.

Silniki Forda Focusa o mocy od 75 KM do 350 KM mają trzy, cztery lub pięć cylindrów, dostępne są w wersji benzynowej lub z dieslem. Skrzynia biegów Focusa może być manualna, automatyczna lub półautomatyczna, a prędkość maksymalna, jaką mogą osiągać poszczególne wersje tego modelu, zamyka się w przedziale ok. 164– 263 km/h.

Ford Focus – spalanie

Ford Focus spala średnio 4–10 l na 100 km. W przypadku silników benzynowych dobre średnie wyniki osiąga Focus trzeciej generacji (6–11 l/100 km), wygrywa też w przypadku diesla, utrzymując się poniżej 6 litrów. Pierwsza i druga generacja z dieslem zużywa około 5,5–6,5 l na 100 kilometrów.

Ford Focus – opinie

Ford Focus jest chwalony za ergonomię jazdy oraz dużą przestrzeń dla pasażerów, zaś do minusów należy słabe wytłumienie i dość wysokie koszty utrzymania głównie w przypadku starszych aut. Jeśli chodzi o kwestię problemów techniczny, samochody marki Ford Focus w wersji z dieslem (szczególnie w przypadku drugiej generacji) mają dość awaryjny jest silnik. W modelach z manualną skrzynią biegów zdarzają się wycieki oleju. Układ jezdny sprawuje się dobrze, awarie mogą zacząć się pojawiać dopiero przy większym przebiegu – zazwyczaj wymiany wymaga wahacz bądź łącznik stabilizatora. Mogą się też pojawić problemy z elektroniką, np. a regulacją szyb lub radiem.

For Focus jest chwalony ze względu na wygląd, dość rzadkie usterki i stosunkowo niski koszt zakupu – używanego Focusa III generacji można kupić już za 30–50 tys. zł. Opinie odnośnie dynamiki jazdy i awaryjności tego modelu są w dużej mierze pozytywne.

3.82
Ocena na postawie 29 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
TypSamochód osobowy

Generacje Ford Focus

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (1)

Ford Focus: newsy, testy i recenzje

Ford liderem rynku motoryzacyjnego w USA

... Ford, drugi miesiąc z rzędu, jest jedynym dużym producentem samochodów odnotowującym na rynku amerykańskim wzrost sprzedaży – aż o 36,6%, w porównaniu ze spadkiem w branży utrzymującym ... się na poziomie 10,5%. Obecnie, łączny udział firmy w ...

tydzień temu

Ford Focus – testuję auto widmo

... Czasem za ogromny sukces odpowiada konkretny ruch wykonany w dobrym momencie. W 1998 roku Ford podjął właśnie chyba jedną z najważniejszych i najlepszych swoich decyzji ostatniego półwiecza. Wprowadził na rynek Focusa. ... Ford Focus – test ...

2 miesiące temu

Ford Bronco Heritage Edition – kapitalne upamiętnienie legendy

... Ford w USA robi furorę z terenowym modelem Bronco, który wrócił na rynek po latach. Teraz, by upamiętnić pierwszą generację z 1966 roku, wprowadza do sprzedaży wersje specjalne. Kto interesował się tym modelem, ten od razu zauważy o co chodzi. ...

2 dni temu

Ford E-Transit Użytkowym Samochodem Roku Wirtualnej Polski!

... Niewielu producentów ma takie doświadczenie z samochodami dostawczymi, jak Ford. Świadczy o tym fakt, że Transit to od dziesiątek lat ikona tego segmentu. Teraz jest to również pierwszy dostawczy ... Ford z napędem elektrycznym. E-Transit ...

6 dni temu

Test wideo: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda?

... Ciężko znaleźć go w konfiguratorze, niełatwo trafić do cennika, a jednak Ford ma w ofercie Focusa w wersji sedan. Po co? ... 1938 Ford Focus Sedan – test wideo Ford Focus to świetny hatchback, który nawet w słabszych wersjach potrafi dać ...

11 miesięcy temu

Test: Ford Mustang Mach-e GT vs Mach 1 – gdyby tylko nie nazwa

... Kiedy marzy wam się Ford, który ma powyżej 400 KM, 4,4 s do setki, jednorazowo przejedzie około 500 KM, a przy tym będzie przyciągał wzrok na ulicy i nie stać was na Forda GT, to oczywistym wyborem staje się Ford Mustang Mach. Tylko od niedawna ...

3 tygodnie temu

Test: Ford Grand Tourneo Connect - nie polegaj na pierwszym wrażeniu

... Ford i Volkswagen postanowili zawrzeć pakt już jakiś czas temu, ale teraz w końcu widać tego pierwsze owoce w postaci nowego Rangera i Amaroka oraz właśnie Tourneo Connecta. Z początku żałowałem, że przejął projekt nowego Caddy’ego, ale jest ...

3 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie