Porsche Cayenne II

Generacja
Porsche Cayenne II Zobacz 5 zdjęć

W 2002 roku na rynku zadebiutowało oficjalnie Porsche Cayenne. Powstało ono we współpracy z Grupą Volkswagena na tej samej płycie podłogowej, na której zbudowano Touarega i, po drobnych modyfikacjach, także Audi Q7.

Cayenne osiągnęło tak ogromny sukces rynkowy, że do Zuffenhausen gotówka zaczęła napływać szerokim strumieniem. Kiedy Volkswagen zabierał się do pracy nad nową generacją Touarega, Porsche, będące wówczas jeszcze bliżej koncernu z Wolfsburga, także poprosiło o pomoc.

W marcu 2010 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie pojawiło się Cayenne II generacji. W zakresie stylistyki firma z Zuffenhausen zrobiła wielki krok do przodu, podobnie zresztą jak Volkswagen z Touaregiem. Pomimo zwiększenia wymiarów Cayenne stało się bardziej smukłe. Zabieg ten nadał autu lekkość stylistyczną i nie widać tego, że ma ono 4864 mm długości, 1938 mm szerokości oraz 1705 mm wysokości.

Charakterystyczny nosek, czyli miejsce, w którym przednia maska styka się z ogromnymi wlotami powietrza Cayenne, jest teraz bardziej ścięty, a reflektory zostały pochylone i zintegrowane z nadkolami, a nie jak w przypadku Cayenne I, są one ich krawędzią. Bardzo ciekawie prezentuje się także tył auta. W wersji Turbo zdobi go ogromna lotka oraz aż 4 końcówki układu wydechowego

Ciekawiej zrobiło się także we wnętrzu, gdzie centralnie umieszczony wyświetlacz został otoczony kratkami wentylacyjnymi. Konsola środkowa została pochylona, co jest ukłonem w stronę Panamery, w której Porsche po raz pierwszy zastosowało ten zabieg.

Tym razem już od samego początku Niemcy zadbali o to, żeby pod maską Cayenne pojawił się turbodiesel. Jest to ta sama jednostka 3,0 TDI, która wprawiała w ruch poprzednika, tutaj także produkuje ona 245 KM. Ta moc wystarcza, by auto przyspieszało od 0 do 100 km/h w 7,6 s oraz osiągało prędkość maksymalną 220 km/h. Producent deklaruje przy tym średnie spalanie na poziomie 7,2 l oraz emisję 189 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Co ciekawe, osiągi diesla są niemal takie same jak podstawowej wersji Cayenne napędzanej 300-konnym silnikiem benzynowym w układzie V6 o pojemności 3,6 l.

Nieco więcej, bo 8,2 l spala średnio Cayenne S Hybrid. Łączna moc układu hybrydowego wynosi 380 KM, dzięki czemu na sprint od 0 do 100 km/h SUV potrzebuje tylko 6,5 s, a po dłuższej chwili jest w stanie rozpędzić się nawet do 242 km/h.

Miłośnicy sportowych emocji powinni zainteresować się 400-konnym Cayenne S lub jeszcze mocniejszym Cayenne Turbo. Ta wersja ma pod maską porażające stadko 500 KM oraz aż 700 Nm momentu obrotowego. Moc pochodzi z jednostki V8 o pojemności 4,8 l, to dokładnie ten sam motor, który napędza Cayenne S, jednak w przypadku odmiany Turbo wspomagany jest on dodatkowo turbosprężarką.

Dzięki obniżeniu masy w stosunku do poprzednika oraz usprawnieniu aerodynamiki auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 s oraz rozpędza się do 278 km/h. Średnie spalanie wynosi podobno 11,5 l/100 km, jednak naprawdę trudno osiągnąć taki wynik za kierownicą muskularnego SUV-a, który waży 2245 kg.

Według niemieckiego producenta uśredniony spadek apetytu na paliwo względem poprzedniej generacji Porsche Cayenne wynosi aż 23%.

Odmiana Turbo (topowa wersja Cayenne do czasu wprowadzenia na polski rynek modelu Turbo S) oferowana jest standardowo z 19-calowymi obręczami. Niemiecki producent może jednak wcisnąć do auta 21-calowe felgi w kolorze czarnym. Na bardzo bogatej liście wyposażenia Cayenne Turbo figurują takie dodatki stylistyczne, jak większe progi, dokładki do zderzaków czy żebra wlotów powietrza wykończone stalą nierdzewną.

Podgrzewane i wentylowane siedziska foteli obitych skórzaną tapicerką, podgrzewana kierownica, 4-strefowa klimatyzacja automatyczna - to tylko część opcji. Porsche pozwala swoim klientom wybrać nawet jeden z 6 kolorów pasów bezpieczeństwa.

Miłośnicy multimediów mają do dyspozycji bezprzewodowy Internet, system sterowania głosem, tuner telewizyjny, system audio firmy Burmeister czy monitory LCD ukryte w zagłówkach przednich foteli.

Poza świetnymi osiągami czy prestiżem wynikającym z posiadania Porsche także luksusowe wyposażenie odróżnia Cayenne od sporo tańszego brata z Wolfsburga.

Plusy:
+ stylistyka
+ wyposażenie
+ osiągi

Minusy:
- cena

3.92
Ocena na postawie 38 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPorsche
ModelPorsche Cayenne
Produkcja od2011
Produkcja do2017

Inne generacje Porsche Cayenne

Inne modele Porsche

Porsche Cayenne II: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie