Porsche i nowe technologie

Porsche i nowe technologie

Porsche i nowe technologie
Piotr Mazanek
30.07.2010 10:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:43

Napęd hybrydowy jest pieśnią przyszłości. Coraz więcej koncernów decyduje się na wprowadzenie alternatywnych silników do większej liczby swoich aut. Porsche idzie dalej – chce uczynić hybrydy przedmiotem codziennego użytku.

Napęd hybrydowy jest pieśnią przyszłości. Coraz więcej koncernów decyduje się na wprowadzenie alternatywnych silników do większej liczby swoich aut. Porsche idzie dalej – chce uczynić hybrydy przedmiotem codziennego użytku.

W Stuttgarcie stale trwają prace nad udoskonaleniem układów hybrydowych, które już zostały wprowadzone do produkcji. Koordynatorem projektu jest Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG. Badacze nie ograniczają się do zamkniętych przestrzeni i suchych testów. W ramach Stuttgart - Modelowy Region Motoryzacji Elektrycznej (Modellregion Elektromobilität Region Stuttgart) przygotowywane także testy praktyczne z udziałem trzech pojazdów doświadczalnych o napędzie wyłącznie elektrycznym, opartych na Porsche Boxster.

Testy praktyczne mają się rozpocząć na początku przyszłego roku. Trzy samochody bazujące na Porsche Boxter mają dać naukowcom przekrój technologicznego postępu. Efektem prowadzonych w terenie prób mają być również dalsze ustalenia dotyczące infrastruktury niezbędnej dla rozwoju motoryzacji elektrycznej, zachowań użytkowników oraz wymagań odnośnie przyszłych produktów.

Michael Macht, Prezydent i CEO Porsche AG skomentował prace naukowe prowadzone przez swój koncern:

„W naszej ofercie na pewno znajdzie się elektryczny samochód sportowy. Jednak taki pomysł ma sens tylko wtedy, jeżeli będzie to model porównywalny pod względem osiągów i zasięgu jazdy do obecnych samochodów sportowych.”

Technologie przyjazne środowisku to nie tylko pieśń przyszłości. Już dzisiaj Porsche może pochwalić się imponującym modelem koncepcyjnym 918 Spyder. Ten samochód sportowy legitymuje się wysokimi osiągami dzięki połączeniu silnika centralnego z układem hybrydowym. Dzięki temu poziom emisji CO2 jest w tym aucie bardzo niski, wynosi jedynie 70g/km. Co więcej zużycie paliwa na poziomie 3 l/100 km wg (Nowy Europejski Cykl Jazdy), towarzyszy osiągom samochodu supersportowego o mocy znacznie przekraczającej 600 KM!

Obraz

918 Spyder to nie wszystko. Musimy jeszcze wspomnieć o Porsche 911 GT3 R Hybrid. Układ hybrydowy w tym samochodzie został opracowany specjalnie dla potrzeb wyścigów; składa się z dwóch umieszczonych przy przedniej osi silników elektrycznych o mocy 82 KM każdy, wspomagających 480-konny sześciocylindrowy silnik znajdujący się z tyłu. Zamiast konwencjonalnych akumulatorów zastosowano tu układ magazynowania energii, ładowany podczas hamowania poprzez elektryczne koło zamachowe, które następnie podczas przyspieszania zasila silniki elektryczne. Model 911 GT3 R Hybrid zademonstrował już swój potencjał wyczynowy podczas słynnego 24-godzinnego wyścigu 24 Hours of Nürburgring w Niemczech.

Wprowadzając model Cayenne S Hybrid, Porsche oferuje swój pierwszy samochód produkcyjny zdolny do jazdy z użyciem samej energii elektrycznej. Cayenne S Hybrid osiąga moc maksymalną 380 KM, zużywając tylko 8,2 l paliwa na 100 km wg NEDC, a ponadto wyróżnia go obniżenie emisji CO2 do zaledwie 193 g/km. Ta sama technologia hybrydowa znajdzie również zastosowanie w modelu Panamera S Hybrid, którego wprowadzenie na rynek przewiduje się na przyszły rok.

Podsumowując Porsche wyznaczyło nowy trend, który możemy nazwać technologicznie zaawansowanym i przyjaznym środowisku. Jeśli prace prowadzone w Stuttgarcie będą przynosiły widoczne efekty to być może za kilka lat hybrydy staną się codziennością we wszystkich samochodach produkowanych przez niemiecki koncern.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)