WAŻNE
TERAZ

Iga grała o wszystko. Kosmiczne widowisko w WTA Finals

Porsche Cayenne GTS zbliżyło się do Turbo GT. Większa moc to nie wszystko

Porsche odświeżyło swojego ostrego SUV-a, serwując mu dodatkowy zastrzyk mocy i sporo technicznych ulepszeń, dzięki którym GTS zbliżył się do wyższej wersji Turbo GT.

Porsche Cayenne GTS (2024)Porsche Cayenne GTS (2024)
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche

GTS jest jedną z tych odmian, które udanie łączą codzienną użyteczność ze sportowym zacięciem. Teraz emocji będzie jeszcze więcej, gdyż Porsche popracowało nad napędem oraz podwoziem.

Podwójnie doładowane V8 z roku 2024 generuje 500 KM mocy i 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To odpowiednio o 40 KM i 40 Nm więcej niż dotychczas. Takie parametry przekładają się na pierwszą setkę w 4,4 s oraz prędkość maksymalną 275 km/h.

Za przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła odpowiada 8-stopniowa przekładnia automatyczna, która teraz działa zauważalnie szybciej w trybach Sport i Sport Plus. Kierowcy docenią to podczas ostrej jazdy. Podobnie zresztą jak zmodyfikowane zawieszenie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche Cayenne S 2.9 V6 440 KM, 2018 - techniczna część testu #373

W odświeżonym Cayenne GTS znajdziemy adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie PASM, które jest o 10 mm niższe niż w standardowych odmianach. Współpracuje z systemami Porsche Torque Vectoring Plus i Porsche Traction Management.

Dzięki podzespołom zapożyczonym z wersji Turbo GT wyróżnia się też większym negatywem kół, co przekłada się na lepszą przyczepność w zakrętach. Z Turbo GT zapożyczono także system wodnego chłodzenia napędu AWD, pozwalający bez obaw korzystać z osiągów.

Porsche Cayenne GTS (2024)
Porsche Cayenne GTS (2024) © Materiały prasowe

Całość zapakowano w ostro narysowane nadwozie z większymi wlotami powietrza w zderzaku, przyciemnianymi światłami i czarnymi wstawkami. Świetnie prezentują się również 21-calowe felgi RS Spyder Design, które stanowią dopełnienie sportowego charakteru.

Odświeżone Cayenne GTS powinno trafić na rynek w najbliższych miesiącach. Chętnych raczej nie zabraknie.

  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
[1/24] Porsche Cayenne GTS (2024) Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Porsche
Wybrane dla Ciebie
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Elektryki w Polsce rosną w siłę. Trend może jednak wkrótce zwolnić
Elektryki w Polsce rosną w siłę. Trend może jednak wkrótce zwolnić
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Jest plan dla Alfy Romeo. Połączy siły z inną marką
Jest plan dla Alfy Romeo. Połączy siły z inną marką
Syreny w tunelu i "koguty" na autostradzie. Oto czym zaskoczyły mnie koreańskie drogi
Syreny w tunelu i "koguty" na autostradzie. Oto czym zaskoczyły mnie koreańskie drogi
Toyota Aygo X przeszła lifting i stała się hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Toyota Aygo X przeszła lifting i stała się hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód