Porsche Cayenne GTS zbliżyło się do Turbo GT. Większa moc to nie wszystko

Porsche Cayenne GTS zbliżyło się do Turbo GT. Większa moc to nie wszystko

Porsche Cayenne GTS (2024)
Porsche Cayenne GTS (2024)
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche
22.04.2024 09:58, aktualizacja: 22.04.2024 10:25

Porsche odświeżyło swojego ostrego SUV-a, serwując mu dodatkowy zastrzyk mocy i sporo technicznych ulepszeń, dzięki którym GTS zbliżył się do wyższej wersji Turbo GT.

GTS jest jedną z tych odmian, które udanie łączą codzienną użyteczność ze sportowym zacięciem. Teraz emocji będzie jeszcze więcej, gdyż Porsche popracowało nad napędem oraz podwoziem.

Podwójnie doładowane V8 z roku 2024 generuje 500 KM mocy i 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To odpowiednio o 40 KM i 40 Nm więcej niż dotychczas. Takie parametry przekładają się na pierwszą setkę w 4,4 s oraz prędkość maksymalną 275 km/h.

Za przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła odpowiada 8-stopniowa przekładnia automatyczna, która teraz działa zauważalnie szybciej w trybach Sport i Sport Plus. Kierowcy docenią to podczas ostrej jazdy. Podobnie zresztą jak zmodyfikowane zawieszenie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W odświeżonym Cayenne GTS znajdziemy adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie PASM, które jest o 10 mm niższe niż w standardowych odmianach. Współpracuje z systemami Porsche Torque Vectoring Plus i Porsche Traction Management.

Dzięki podzespołom zapożyczonym z wersji Turbo GT wyróżnia się też większym negatywem kół, co przekłada się na lepszą przyczepność w zakrętach. Z Turbo GT zapożyczono także system wodnego chłodzenia napędu AWD, pozwalający bez obaw korzystać z osiągów.

Porsche Cayenne GTS (2024)
Porsche Cayenne GTS (2024)© Materiały prasowe

Całość zapakowano w ostro narysowane nadwozie z większymi wlotami powietrza w zderzaku, przyciemnianymi światłami i czarnymi wstawkami. Świetnie prezentują się również 21-calowe felgi RS Spyder Design, które stanowią dopełnienie sportowego charakteru.

Odświeżone Cayenne GTS powinno trafić na rynek w najbliższych miesiącach. Chętnych raczej nie zabraknie.

  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
  • Porsche Cayenne GTS (2024)
[1/24] Porsche Cayenne GTS (2024)Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)