SUV Bentleya będzie hybrydą - kolejne przecieki o nowym modelu

W ostatnich latach wiele słyszy się o odkładaniu na dalszy plan prestiżu marki na rzecz poprawiania wyników sprzedaży. Przykłady można by liczyć w dziesiątkach, a już podczas tegorocznego salonu w Genewie do peletonu dołączy kolejny zawodnik.

Obraz
Piotr Wereszczyński

W ostatnich latach wiele słyszy się o odkładaniu na dalszy plan prestiżu marki na rzecz poprawiania wyników sprzedaży. Przykłady można by liczyć w dziesiątkach, a już podczas tegorocznego salonu w Genewie do peletonu dołączy kolejny zawodnik.

Trudno już sobie przypomnieć, który producent po raz pierwszy zszedł ze swojej ścieżki. Najlepszym przykładem pozostaje nadal Porsche Cayenne, którego premiera miała miejsce w roku 2002. Pomimo tylu lat za każdym razem, kiedy kolejny producent dąży do zwiększenia sprzedaży, motoryzacyjny świat przechodzi małą rewolucję.

Pierwsze wzmianki o tym, że Bentley pracował nad SUV-em własnej produkcji, pojawiły się w zeszłym roku. Plotkowano o wersji benzynowej, V8 lub W12, były przecieki o rzekomo planowanej odmianie V12 TDI. Dzisiaj słychać pogłoski o opracowywanej wersji hybrydowej.

Obraz

Nie pojawiły się żadne konkretne informacje poza tymi, że planowana sprzedaż ma osiągnąć 25 tys. sztuk przez cały okres produkcji samochodu. Nie wiadomo jednak, jak długo auto miałoby być wytwarzane. Dyrektor generalny Bentleya mówi o zainteresowaniu klientów na poziomie 3500-5000 sztuk rocznie.

Czy grupa VW AG nie strzeli sobie w stopę? Obecnie na jednej płycie podłogowej produkowane są już VW Touareg, Audi Q7, Porsche Cayenne, a wkrótce do produkcji ma również wejść SUV Lamborghini. Posiadając 5 niemal identycznych modeli samochodów, koncern sam sobie odbiera klientów.

Niezależnie od tego, jak niepokojąca jest to wizja, wydaje się, że decyzja w sprawie produkcji SUV-a spod znaku Bentleya już zapadła. Jedyne, co pozostało, to nadzieja, że mimo wszystko będzie to samochód na miarę możliwości marki, a nie kolejna wariacja na temat Audi Q7.

Źródło: AN

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie