SUV Ferrari zadebiutuje jeszcze w 2022 roku. Co o nim wiemy?

Pierwszy SUV w historii Ferrari ma być gotowy jeszcze w tym roku - wynika z raportu finansowego, na który powołuje się brytyjski magazyn "Auto Express". Model będzie prawdziwą rewolucją dla marki z Maranello. Czego powinniśmy się spodziewać?

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ferrari
Aleksander Ruciński

Zgodnie z doniesieniami "Auto Express" do debiutu SUV-a Ferrari pozostało nie więcej niż 11 miesięcy. Premierę zaplanowano na 2022 rok, a pierwsze sztuki trafią do klientów w połowie roku 2023. To wiadomość, która z pewnością zasmuci wielu motoryzacyjnych purystów, ale i ucieszy potencjalnych klientów.

Ogromny popyt, jakim cieszy się Lamborghini Urus, Aston Martin DBX czy Bentley Bentayga, to najlepszy dowód na słuszność takich decyzji - przynajmniej ekonomiczną. Sportowe i luksusowe SUV-y wydają się idealnym przepisem na sukces. Trudno się więc dziwić, że Ferrari również chce dołączyć do tego grona.

Model Purosangue, bo tak ma nazywać się SUV z Maranello, będzie oparty na tej samej platformie co Roma GT, z silnikiem umieszczonym z przodu. Jeśli chodzi o same jednostki, pod maską zmieszczą się zarówno V6, jak i V8 czy V12, nie wykluczając połączenia z hybrydowym napędem plug-in.

Niestety Ferrari na razie nie zdradza detali, jednakże z uwagi na bliskie pokrewieństwo z Romą, najbardziej prawdopodobną opcją wydaje się 3,9-litrowe, doładowane V8, z tą różnicą, że zamiast napędu na tył dostaniemy system AWD.

Niezależnie od konfiguracji, możecie być pewni, że Purosangue szybko stanie się jednym z najpopularniejszych modeli w gamie włoskiej marki, odbierając sporą rzeszę klientów Lamborghini i Astonowi.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟