Koncpet SsangYong LIV-2 SUV - zapowiedź

SsangYong zaprezentuje w Paryżu swoją najnowszą interpretację pokazanego już w 2013 roku w Seulu konceptu LIV-1. Ma być to już ostatnia, przedprodukcyjna wersja dużego SUV-a z Korei.

Obraz
Marcin Łobodziński

SsangYong LIV-2 jest wersją, która zasadniczo trafi do salonów sprzedaży bez większych zmian. Ma być to duży SUV, który jak sugerują szkice wnętrza może z powodzeniem konkurować w segmencie premium. Cztery niezależne fotele przedzielone wysoką konsolą środkową mogą jednak pozostać w fazie konceptu, ale byłoby bardzo interesujące zobaczyć taką wersję topową SsangYonga.

O tym, że pojazd mierzy przynajmniej w klasę średnią niech świadczą zapowiedziane jednostki napędowe własnego projektu. To 2,2-litrowy diesel oraz 2-litrowa benzyna turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Oba silniki mają spełniać najnowszą normę Euro 6.

Obraz

SsangYong LIV-2 jest następcą modelu terenowego Rexton, a także bazą do stworzenia pick-upa. Konstrukcja samonośna obniży masę o około 50 kg w stosunku do ramowej swojego poprzednika. Kto wie, czy auto nie przyjmie nazwy Rexton. Pewne jest, że zostanie wyposażone w napęd na cztery koła oraz automatyczne skrzynie biegów z 7- lub 8-przełożeniami.

Obraz

W tym samochodzie zobaczymy kolejny skok technologiczny koreańskiego producenta, który wciąż nie może znaleźć uznania wśród europejskiej klienteli. Auto ma być wyposażone w nowe systemy bezpieczeństwa, prawdopodobnie z dziedziny autonomicznej jazdy, nad którą SsangYong intensywnie pracuje. Również systemu komunikacji ze światem wyniosą markę na nowy, nieznany dotąd poziom. Tak przypuszczamy, bo wszystko jest owiane jeszcze dużą tajemnicą.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik