Sprytny – Carlsson Fortwo CK 10 (2012)

Najmocniejszy dostępny u dilera Smart Fortwo ma moc 98 KM. Ten przygotowany przez Carlssona 14 KM więcej. W tak małym wozie to niebagatelna różnica.

Obraz
Olgierd Lachowski

Carlsson Fortwo ma 14 KM mocy maksymalnej więcej od wersji Brabus dostępnej u dilerów Smartów. Jeśli jednak porównać Carlssona z najmocniejszą standardową wersją o mocy 84 KM, to różnica robi się jeszcze większa. Maksymalny moment obrotowy w przerobionym autku wynosi 158 Nm i jest większy o 38 Nm od 84-konnej wersji.

Carlsson Fortwo CK 10 fot.11
Carlsson Fortwo CK 10 fot.11

Lepsze parametry silnika udało się uzyskać inżynierom z Merzig dzięki nowemu sterownikowi jednostki napędowej oraz zastosowaniu sportowych filtrów powietrza. Wydajniejsze malutkie serce potrafi rozpędzić Smarta do 155 km/h, a więc o 10 km/h więcej, niż osiąga zwykły Fortwo.

Carlsson Fortwo CK 10 fot.4
Carlsson Fortwo CK 10 fot.4

Po zastosowaniu nowych, krótszych sprężyn samochód jest niższy o 15 mm. W tym konkretnym aucie założono felgi 1/11 Evo o rozmiarze 7,0 x 16” (opony – 195/45) z przodu i 7,5 x 17” (opony – 215/35) z tylu.

Niestandardowy wygląd zewnętrzny zapewniają przedni spojler, inaczej stylizowane światła przeciwmgielne, polerowany „grill” z przodu i fartuch na tylnym zderzaku wraz z czterema końcówkami układu wydechowego.

Carlsson Fortwo CK 10 fot.10
Carlsson Fortwo CK 10 fot.10

Zastosowanie tych wszystkich zmian (a w szczególności pakietu CK 10) pozwoliło Carlssonowi stworzyć Smarta, który ma osiągi zbliżone do 112-konnego wozu Brabusa.

Dane techniczne

  • Typ: R3, 3B21, Mitusbishi
  • Ustawienie: z tyłu, poprzecznie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 999 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 112 KM przy 5250 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,11 KM/l (seryjny – 84,09 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 158 Nm przy 2000-4750 obr./min
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe
  • Hamulce tylne: bębnowe
  • Koła przednie: 7,0 x 16”
  • Koła tylne: 7,5 x 17”
  • Opony przednie: 195/45 R 16
  • Opony tylne: 215/35 R 17

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 780 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,97 kg/KM (seryjny – 9,29 kg/KM)
  • Długość: 2695 mm
  • Szerokość: 1559 mm
  • Wysokość: 1527 mm (- 15 mm)
  • Rozstaw osi: 1867 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 155 km/hblock position=\inside6548/block
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach