Sportowa limuzyna – B&B A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Stufe 3 (2012)
Audi A7 Sportback było już przerabiane przez kilka firm. Do tego grona dołącza teraz tuner o nazwie B&B, który zawsze stawia przede wszystkim na modyfikacje mechaniczne. Tak jest teżw przypadku tego wozu, którego kierowca może cieszyć się nawet 425 KM mocy.
15.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:52
Audi A7 Sportback było już przerabiane przez kilka firm. Do tego grona dołącza teraz tuner o nazwie B&B, który zawsze stawia przede wszystkim na modyfikacje mechaniczne. Tak jest teżw przypadku tego wozu, którego kierowca może cieszyć się nawet 425 KM mocy.
Taką mocą właściciel może się oczywiście upajać, gdy nabędzie auto z 3-litrowym silnikiem V6 ze sprężarką mechaniczną. W fabrycznej konfiguracji ta jednostka napędowa ma moc 300 KM w przedziale od 5250 obr./min do 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to aż 440 Nm przy 2900-4500 obr./min.
Odmiana 3.0 TFSI ma 7-biegową, dwusprzęgłową, zautomatyzowaną skrzynię biegów nazywaną przez Audi S-tronic, która przenosi napęd zarówno na koła przednie, jak i na tylne.
Taki motor i napęd pozwala A7 Sportback przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,60 s i osiągnąć ograniczoną do 250 km/h prędkość maksymalną. Bez elektronicznego kagańca, który można usunąć w B&B prędkość przekracza 265 km/h. Istnieje jednak możliwość dokonania znacznie większych modyfikacji. Najwyższym ich poziomem jest Stufe 3, w który wyposażono właśnie ten samochód.
B&B zmieniło elektronikę silnika dopuszczając w ten sposób do zwiększenia ciśnienia doładowania o 0,25 bara. Są też oczywiście nowe mapy wtrysku i zdjęty ogranicznik prędkości. Do tego inżynierowie
dołożyli nowe przewody i sportowe filtry powietrza oraz przeprogramowali pracę skrzyni biegów.
W rezultacie modyfikacji jednostki napędowej udało się z niej wycisnąć 425 KM mocy maksymalnej i 540 Nm momentu obrotowego przy 3100 obr./min. Dzięki temu Audi Sportback może się rozpędzić do 285 km/h (czas sprintu do setki jest nieznany).
Komplet przeróbek jest dostępny za 5950 euro. Jeżeli ktoś nie chce wydawać tyle pieniędzy, może zdecydować się na pakiet Stufe 1 za 1998 euro, który podniesie moc silnika do 385 KM lub zestaw Stufe 2 kosztujący 2950 euro. Po jego zamontowaniu moc jednostki silnikowej zostanie podniesiona do 408 KM.
W tym konkretnym wozie dokonano jeszcze ulepszenia zawieszenia poprzez modyfikację sterownika i wymiany kół na 20-calowe z oponami 265/35 z przodu i z tyłu.
Osoby mogące pozwolić sobie na większy wydatek mają możliwość zakupu przednich tarcz hamulcowych o średnicy aż 395 mm, które zatrzymywane są 6-tłoczkowymi zaciskami (tego nie ma w tym wozie).
Konkurencja
[/blo-link-inner]
Dane techniczne
- Typ: V6
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
- Doładowanie: Kompresor Eaton
- Moc maksymalna: 425 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 141,90 KM/l (seryjny – 100,17 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 540 Nm przy 3100 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
- Opony przednie: 265/35 R 20
- Opony tylne: 265/35 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1860 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,38 kg/KM (seryjny – 6,20 kg/KM)
- Długość: 4969 mm
- Szerokość: 1911 mm
- Rozstaw osi: 2914 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 285 km/hblock position=\inside6607/block
Źródło: B&B