Smart For-Us Concept [NAIAS 2012]

Wydawać by się mogło, że Smart z nadwoziem pick-up, o którym pisaliśmy miesiąc temu, jest najgłupszym pomysłem na świecie. Niemiecka marka należąca do koncernu Daimlera twierdzi jednak, że takie auto może zdobyć popularność, nawet w wersji z napędem elektrycznym.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wydawać by się mogło, że Smart z nadwoziem pick-up, o którym pisaliśmy miesiąc temu, jest najgłupszym pomysłem na świecie. Niemiecka marka należąca do koncernu Daimlera twierdzi jednak, że takie auto może zdobyć popularność, nawet w wersji z napędem elektrycznym.

Smart For-Us, bo tak nazywa się ten koncept, łączy w sobie to, co najciekawsze w poprzednich pojazdach koncepcyjnych Smarta, czyli Forspeed oraz forvision. Być może więc niemiecki producent małych samochodów doszedł do wniosku, że jedyną możliwością na wejście ich do produkcji będzie połączenie ich walorów.

Auto ma zadebiutować jeszcze dzisiaj na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Poza "wizjonerską", a właściwie fikuśną stylistyką, charakterystyczną dla samochodów koncepcyjnych, siłą For-Us jest system załadunkowy. Oglądając szkice oraz wizualizację tego auta, można dojść do wniosku, że Smart chce zbudować samochód, który ma służyć wyłącznie do transportu rowerów.

Smart for-us Concept
Smart for-us Concept

Pomysł jest oryginalny, jednak trudno znaleźć inne praktyczne zastosowanie tego pojazdu. Poza miłośnikami kolarstwa komu będzie zależało na małym pick-upie z możliwością dodatkowego wysunięcia tylnej burty?

Smart For-Us napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 75 KM oraz 130 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu miejskie maleństwo, mierzące 3547 mm długości, 1506 mm szerokości oraz 1701 mm wysokości, może pomknąć z prędkością 120 km/h.

  • Smart for-us Concept
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Smart for-us Concept
  • Obraz
  • Obraz
  • Smart for-us Concept
[1/13] Smart for-us Concept Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯