SLS wreszcie w salonach Mercedesa!
Czekaliśmy, czekaliśmy i wreszcie się doczekaliśmy. Mercedes SLS AMG, niektórzy dorzuciliby jeszcze Gullwing, znalazł się w naszych salonach. No, prawie...
26.11.2009 | aktual.: 02.10.2022 19:03
Ponieważ nie będzie można tak, od sobie pójść do pierwszego lepszego salonu Mercedesa i podotykać SLS-a. Zdanie "wreszcie w salonach", oznacza ni mniej, ni więcej, co "wreszcie można składać zamówienia".
"Zainteresowanie naszym nowym supersportowym jest niezwykle duże. Jesteśmy przekonani, że wprowadzając na rynek SLS AMG oferujemy naszym klientom fascynujący samochód - mówi Volker Mornhinweg, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Przed rozpoczęciem sprzedaży klienci mieli do dyspozycji wyczerpujący materiał informacyjny umożliwiający zapoznanie się z dostępnymi lakierami, kolorami skóry oraz zakresem wyposażenia seryjnego i dodatkowego, oferowanego do SLS AMG. Pierwsze egzemplarze pojawią się na ulicach dopiero wiosną 2010 roku. Najbardzej niecierpliwi odsyłani są na specjalne strony internetowe (www.mercedes-benz.de/sls-amg i www.mercedes-amg.de/#/sls), gdzie można dowiedzieć się wszystkiego o swoim SLS AMG.
Oba magazyny internetowe zawierają teksty, zdjęcia i filmy dotyczące osiągów, rozwiązań technicznych, designu i wyposażenia. Jednocześnie na stronach (www.mercedes-benz.de i www.mercedes-amg.de) można skonfigurować swój wymarzony samochód online, a wkrótce będzie to można także zrobić na polskiej stronie www.mercedes-benz.pl.
Aktywność Mercedes-Benz i AMG na platformach online
Jest też coś dla wielbicieli społecznościówek. Wchodząc na www.sls-amg-reporter.com można znaleźć krótkie reportaże filmowe i artykuły Matthewa K., reportera SLS AMG. 36-letni fan motoryzacji towarzyszy wprowadzaniu na rynek SLS AMG i informuje o rozmaitych imprezach z całego świata, podczas których samochód jest prezentowany publicznie.
Matthew K. jest ponadto aktywny na http://twitter.com/sls_amg, gdzie informuje live o swoich podróżach samochodem SLS AMG, dzieląc się też swoimi prywatnymi przeżyciami i przemyśleniami dotyczącymi supersportowego auta.
Aktualne informacje o SLS AMG są również dostępne na www.facebook.com/MercedesBenz; fani marki Mercedes-Benz mogą tu zamieszczać własne zdjęcia i filmy oraz komunikować się z innymi użytkownikami.
Nowa legenda z unikalnymi osiągami
SLS to pierwszy samochód zaprojektowany samodzielnie, od podstaw, przez Mercedes-AMG GmbH. 40-lat zajęło AMG dojście do tego poziomu. Najważniejsze fakty: SLS zbudowany jest na aluminiowym nadwoziu typu spaceframe z drzwiami otwieranymi do góry, do tego centralnie (ale z przodu) zamontowany silnik AMG V8 o pojemności 6,2 litra, maksymalnej mocy 420 kW / 571 KM, momencie obrotowym wynoszącym 650 niutonometrów i smarowaniem wymuszonym pompami, siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów w układzie transaxle, sportowe zawieszenie z podwójnymi, aluminiowymi wahaczami poprzecznymi i masa własna 1620 kilogramów (określona wg normy DIN). Rozkład obciążenia między oś przednią a tylną, wynoszący 47 do 53 procent i niski środek ciężkości zapewniają sportowe sprowadzenie. Nowy "Gullwing" przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 3,8 sekundy, natomiast jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 317 km/h. Ciekawostka to zużycie paliwa, wynoszące 13,2 litrów na 100 kilometrów (w cyklu mieszanym).
Już chcecie złożyć zamówienie? Jedno może Was odstraszyć. Cena SLS AMG wynosi 810 000 zł brutto (z 22% VAT). Szeroka oferta wyposażenia dodatkowego umożliwia dostosowanie "Gullwinga" zgodnie z osobistymi upodobaniami. Czytaj, plus jakieś 100-150 tysięcy złotych.
Najważniejsze elementy wyposażenia dodatkowego w skrócie:
• wysokosprawny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG
• wyczynowe zawieszenie AMG ze sztywniejszą charakterystyką, optymalizujące dynamikę poprzeczną
• obręcze z lekkiego stopu AMG z 5 podwójnymi szprychami 9,5 x 19 cali (przód) i 11,0 x 20 cali (tył) z oponami 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył)
• obręcze kute AMG, 10-szprychowe 9,5 x 19 cali (przód) i 11,0 x 20 cali (tył) z oponami 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył)
• wyczynowa kierownica AMG w skórze/ Alcantara
• sportowe, kubełkowe fotele AMG
• karbonowa osłona komory silnika AMG
• lakier "srebrny AMG alubeam"
• lakier "szary AMG Monza magno" (matowy)
• karbonowe elementy wykończeniowe AMG (schowek z przodu i schowek z tyłu, łącznie z pokrywą, osłona AMG Drive Unit, osłony konsoli środkowej i bloku zmiany biegów z tyłu, listwy ozdobne na konsoli środkowej i podłokietnikach w drzwiach)
• skóra designo Nappa designo jedno- / dwubarwna
• pakiet pamięci z elektryczną regulacją położenia kolumny kierownicy i foteli oraz 4-zakresowym podparciem kręgosłupa
• system nagłośnienia Bang & Olufsen BeoSound AMG Surround
Tym, którzy mają zbyt cienkie portfele pozostaje skonfigurować swojego SLS-a... na stronie www.