Śledztwo w sprawie prywatyzacji Tesli. Elon Musk w coraz większych tarapatach

Po ostatnio ogłoszonym nieoficjalnie planie prywatyzacji Tesli i zapewnieniach, że Elon Musk ma na to zabezpieczone fundusze, Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd wszczyna w tej sprawie śledztwo.

Tesla Model 3Tesla Model 3
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Elon Musk na swoim Twitterze 7 sierpnia poinformował, że ma zabezpieczone środki na prywatyzację i zdjęcie Tesli z giełdy. Według medialnych doniesień i domysłów, ma mu w tym pomóc saudyjski fundusz inwestycyjny. Jakby tego było mało, Musk dolał oliwy do ognia ostatnią informacją, jakoby procesem prywatyzacji miał się zająć m.in. bank Goldman Sachs.

Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd nie czekała długo z wszczęciem postępowania wyjaśniającego, a do tego jeden z udziałowców Tesli złożył pozew przeciwko spółce – donosi agencja Reuters. Zarząd zatrudnił nawet firmę prawniczą, która ma pomóc w śledztwie wyjaśniającym. Jest też trzyosobowa komisja, która ma sprawdzić, czy wykupienie akcji przez Muska jest realne.

Musk zaczął powoli się tłumaczyć. Przede wszystkim poinformował, że cała transakcja nie będzie kosztowała (jak policzyły media) 70 mld dolarów, bo ceny akcji po 420 dolarów za sztukę dotyczą wyłącznie tych udziałowców, którzy będą chcieli się wycofać. Natomiast, jak sam przewiduje, będzie to jedynie ok. 30 proc., natomiast reszta zostanie.

Ponadto Elon Musk zapewnia, że nic się nie rozegra bez wiedzy udziałowców, a całym procesem prywatyzacji zajmą się banki Goldman Sachs i Silver Lake. To jednak nie wystarczyło, by ugasić pożar, a Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd ma zamiar dokładnie przyjrzeć się rzekomym funduszom na prywatyzację. Już teraz oczekuje wyjaśnień od wszystkich dziewięciu dyrektorów firmy.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie