Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Samochody z Chin cieszą się coraz większą popularnością wśród polskich klientów. Nowe marki pojawiają się jak grzyby po deszczu. Które z nich cieszą się największym wzięciem?
W pierwszych 10 miesiącach 2025 roku Chińczycy sprzedali ponad 34 tys. nowych aut na polskim rynku. Dla porównania, w analogicznym okresie roku ubiegłego, odnotowano 7205 rejestracji. Oznacza to blisko 5-krotny wzrost.
Największy kawałek tego tortu przypadł marce MG, która od początku 2025 roku sprzedała 11 781 aut. Na drugiej lokacie, choć z ogromną stratą do MG zameldowała się Omoda (6089 aut), a na trzecim Jaecoo (4961 aut).
Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie
Top 10 chińskich marek na polskim rynku - styczeń-październik 2025 wg IBRM Samar
- MG: 11 781 sztuk
- Omoda: 6089
- Jaecoo: 4961
- BYD: 4420
- BAIC: 3776
- Leapmotor: 1505
- Forthing: 620
- Chery: 473
- Bestune: 113
- DFSK: 91
Warto jednak odnotować, że mimo imponujących wzrostów, Chińczycy wciąż nie są znaczącą siłą na polskim rynku. W październikowym rankingu uwzględniającym wszystkie marki, żaden producent z Chin nie uplasował się w topowej dziesiątce. Najwyżej sklasyfikowane MG było 11., Omoda 17. a BYD 19.
Najpopularniejsze marki samochodów w Polsce (październik 2025) według IBRM Samar:
- Toyota: 7703 sztuki
- Škoda: 6301
- Volkswagen: 3776
- BMW: 2944
- Audi: 2876
- Kia: 2876
- Mercedes-Benz: 2869
- Hyundai: 2172
- Dacia: 1887
- Renault: 1886
- MG: 1629
- Cupra: 1433
- Ford: 1420
- Lexus: 1200
- Opel: 1070
- Volvo: 924
- Omoda: 900
- Peugeot: 889
- BYD: 873
- Citroën: 730