Poradniki i mechanikaKupujesz Audi lub VW? Zanim wybierzesz, sprawdź ważny element

Kupujesz Audi lub VW? Zanim wybierzesz, sprawdź ważny element

Audi A4
Audi A4
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

17.09.2024 10:14, aktual.: 17.09.2024 11:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kupujesz samochód używany z Grupy Volkswagena? Ma on skrzynię DSG lub S-Tronic i obawiasz się o wysokie koszty napraw, o których słyszałeś lub czytałeś? A czy obiło ci się o uszy określenie mokre lub suche sprzęgło? To wbrew pozorom bardzo istotne przy wyborze samochodu.

Skrzynie DSG są nam już znane od ponad 20 lat, a ponad dekadę temu mocno zyskały na popularności. Grupa Volkswagena sukcesywnie wycofywała inne rodzaje automatów, aż doszło do momentu, kiedy tylko niektóre modele były wyposażane w klasyczne przekładnie firmy ZF. Tymczasem dziś zakup kilku- czy kilkunastoletniego Volkswagena, Audi, Skody lub Seata zazwyczaj wiąże się z nabyciem auta z przekładnią DSG, czyli dwusprzęgłową, nie mającą wiele wspólnego z tradycyjnym automatem z konwerterem i przekładniami planetarnymi.

Jeszcze ok. 10 lat temu skrzynie DSG siały postrach wśród kupujących auta używane, którzy czytali w prasie motoryzacyjnej o niskiej trwałości, wysokich kosztach napraw i potencjalnych usterkach. Od początku było wiadomo, że naprawa przekładni DSG nie jest droższa niż naprawa klasycznego automatu, ale za to z trwałością bywało różnie.


Artykuł dostępny tylko dla zalogowanego użytkownika

Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta

Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.

Nie masz konta? Zarejestruj się z 1login od WP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także