Poradniki i mechanikaProblemy już po 100 tys. km. Japoński silnik ze skazą

Problemy już po 100 tys. km. Japoński silnik ze skazą

Silnik 1ZZ-FE
Silnik 1ZZ-FE
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

21.09.2024 15:51, aktual.: 21.09.2024 16:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Z Toyotami mamy pewne skojarzenia, a kto miał samochód tej marki, zazwyczaj był zadowolony. Jednak i Japończycy nie uniknęli pewnych wpadek przy konstruowaniu silników. Jedną z większych jest niezwykle popularny silnik 1.8 VVT-i o oznaczeniu 1ZZ-FE. Odpowiadamy, czy warto kupić auto z takim silnikiem.

Silnik 1.8 VVT-i, znany mechanikom i miłośnikom japońskiej techniki jako 1ZZ-FE zadebiutował w 1998 roku w japońskim modelu Toyota Vista, ale w Europie stał się niezwykle popularny dzięki modelom, które Toyota z powodzeniem sprzedawała na Starym Kontynencie. Więcej, był to prawdziwy rozkwit tej marki na wielu rynkach, w tym polskim, gdzie doskonale przyjęły się takie modele jak Corolla Verso, RAV4 II, Avensis II, a także nieźle sprzedające się sportowe modele Celica i MR2.

Silnik ten w Europie był sprzedawany w samochodach mniej więcej do 2008 roku. Na innych rynkach wytrzymał nieco dłużej. U nas zastąpiono rodzinę ZZ silnikami z serii Valvematic.


Artykuł dostępny tylko dla zalogowanego użytkownika

Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta

Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.

Nie masz konta? Zarejestruj się z 1login od WP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także