Latem tego roku do amerykańskich salonów trafił Fiat 500L, po odmianie ze zdejmowanym dachem druga wersja nadwoziowa modelu 500. Jak się jednak okazuje Włosi będą mieli problemy z dostawami tych modeli, również w Europie. Powodem tego jest opóźnienie w serbskiej fabryce Fiata.
Latem tego roku do amerykańskich salonów trafił Fiat 500L, po odmianie ze zdejmowanym dachem druga wersja nadwoziowa modelu 500. Jak się jednak okazuje Włosi będą mieli problemy z dostawami tych modeli, również w Europie. Powodem tego jest opóźnienie w serbskiej fabryce Fiata.
Z wiedzy Reutersa, jednego z najbardziej kompetentnych tytułów w świecie biznesu wynika, że wstrzymanie produkcji w serbskiej fabryce Fiata, gdzie wytwarzane są 500L, ma uzasadnioną przyczynę i nie jest zależne od Włochów.
Okazało się, że część podwykonawców produkujących części montowane w fabryce w miejscowości Kragujevac, nie mogła dostarczyć komponentów ze względu na strajk pracowników firmy transportowej, którzy zablokowali tory i uniemożliwili przejazd pociągom towarowym w tym regionie.
Rzecznik prasowy Fiata potwierdził natomiast, że produkcja została wstrzymana, jednak nie podał on żadnego logicznego uzasadnienia tej sytuacji. Zdaniem Aleksandy Rankovic, odpowiadającej za wizerunek włoskiego koncernu w Serbii, produkcja zostanie wznowiona, ale nie wiadomo jeszcze dokładnie kiedy to nastąpi.
Fabryka Fiata w serbskiej miejscowości Kragujevac przez cały czas przyspieszała i 2012 roku wyprodukowano tam 30 000 samochodów, przy czym plany zakładały, że do końca 2013 roku z zakładu wyjedzie 140 000 aut.
Źródło: Carscoops