Seat Leon Cupra o mocy ponad 500 KM. Osiągi godne supersamochodu

Dzięki napędowi na cztery koła i dwulitrowemu, benzynowemu silnikowi o mocy 300 KM, Seat Leon Cupra ST jest jedną z ciekawszych propozycji dla klientów szukających szybkiego kombi. Niektórym jednak seryjna moc nie wystarcza. Z pomocą przychodzą tunerzy tacy jak niemiecka firma Siemoneit Racing.

Nic poza akcesoryjnymi felgami nie zdradza, że mamy do czynienia ze zmodyfikowaną Cuprą.Nic poza akcesoryjnymi felgami nie zdradza, że mamy do czynienia ze zmodyfikowaną Cuprą.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Nie od dziś wiadomo, że dwulitrowy, benzynowy czterocylindrowiec TFSI dysponuje sporym potencjałem tuningowym, a prezentowany projekt jest tego najlepszym przykładem. W najbardziej radykalnej opcji, specjalistom udało się wykrzesać aż 521 KM mocy i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak to możliwe?

Takie parametry są przede wszystkim wynikiem zmodyfikowanego układu dolotowego oraz zastosowania większej turbosprężarki. Do tego nowy intercooler, autorski układ wydechowy oraz odpowiednie zestrojenie całości. W efekcie powstało auto zdolne osiągać setkę w zaledwie 3,4 sekundy i rozpędzać się do 280 km/h. Trzeba jednak zaznaczyć, że jest to prędkość ograniczona elektronicznie.

Aby sprostać takim osiągom, tuner zdecydował się także na modyfikacje zawieszenia i hamulców. Seryjne podwozie zastąpiono odpowiednikiem firmy KW Sport, a układ hamulcowy przeszczepiono z mocniejszego brata Leona, jakim jest Audi RS3. Zwieńczenie dzieła stanowią nowe, lekkie felgi o średnicy 19 cali obute w wyczynowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Ile trzeba zapłacić za tak zmodyfikowanego Leona? Sporo, bo aż 62 420 euro, czyli około 262 tysiące złotych. Chętni na tańszy wariant mogą też zdecydować się na pośrednią propozycję. Siemoneit Racing oferuje również 450-konne wydanie, które jest tańsze aż o 14 900 euro, a nadal może pochwalić się większą mocą niż wspomniane już Audi RS3, czy Mercedes A45 AMG.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł