Rumuński crossover pokazuje pazur. Nowy Duster w czołówce sprzedaży
Nie Toyota Yaris czy Škoda Fabia, ani też Fiat Tipo mogą być gwiazdami polskiego rynku samochodów osobowych wśród klientów indywidualnych. Szturmem do czołówki wchodzi nowa wersja ulubionego SUV-a Polaków.
12.05.2018 | aktual.: 01.10.2022 18:43
Polacy pragną SUV-ów, ale są one za drogie. Jeden z nich idealnie trafia nie tylko w gust, ale także zasobność portfeli Nowaków i Kowalskich. Klienci prywatni najchętniej zawsze wybierali Dacię Duster. Teraz odświeżony model pokazuje, jak mocnym jest konkurentem najpopularniejszych aut.
W kwietniu nowy Duster był prawdziwym hitem wśród klientów prywatnych. Polacy zarejestrowali 487 egzemplarzy terenowej Dacii. Dla porównania, dwa hity rynkowe, czyli Toyota Yaris i Škoda Fabia uzyskały wyniki odpowiednio 446 i 402 rejestracje. Czwarte miejsce zajął Opel Astra z wynikiem 387 rejestracji, a piąte Fiat Tipo (359), który wraz z początkiem roku stał się znacząco droższy.
Dacia Duster jest obecnie czwartym najchętniej wybieranym samochodem przez Polaków (klienci prywatni i małe firmy zarejestrowane jako jednoosobowa działalność gospodarcza). Z wynikiem 1669 rejestracji od początku roku, trochę brakuje Dusterowi do Astry (2064 rejestracje). Choć to mało realne, to jednak Duster ma większe szanse dogonić kompakt Opla niż ten ma szansę wejść wyżej, bo musiałby wyprzedzić mocną Fabię i Yarisa.
Oba modele są znacznie świeższe, a mała skoda niebawem trafi na rynek w wersji poliftowej. Tymczasem opel szybko się starzeje i choć nie odstaje mocno od rynkowych rywali, to jednak nie zapowiadają się na razie żadne zamiany. W klasie kompaktów jest najczęściej wybieranym. A jak wygląda segment SUV?
Pozycja Dacii Duster pozostaje niezagrożona wśród klientów prywatnych, choć ogólnie – razem z firmami - więcej rejestruje się Nissanów Qashqaiów. Japoński crossover zajmuje jednak trzecie miejsce wśród klientów indywidualnych, za Hyundaiem Tucsonem. Niedaleko za nissanem jest Kia Sportage, a goni ją Toyota CH-R.
Przypominam, że nowa Dacia Duster jest oferowana w trzech wersjach silnikowych, z napędem na dwa lub cztery koła, ze skrzynią manualną lub automatyczną, a także z fabryczną instalacją gazową (dostępna od września). Łącznie daje to siedem wersji napędu, a do tego cztery specyfikacje wyposażenia.
Dacia Duster w wersji bazowej SCe 115 Access została wyceniona na 39 900 zł. Samochód z klimatyzacją kosztuje jednak 49 400 zł po dopłacie 2500 zł do wersji Essential lub 52 600 zł w specyfikacji Comfort z klimatyzacją w standardzie.
Za auto z napędem na cztery koła trzeba zapłacić 53 400 zł (Essential), a diesel kosztuje od 55 400 zł (Essential). Najtańszy Duster z automatyczną skrzynią biegów to wydatek 70 900 zł (Comfort).