Rolls-Royce Canton Glory Ghost – łechtanie Chińczyków
Rolls-Royce stworzył specjalną wersję modelu Ghost z myślą o rynku chińskim.
17.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:53
Chiny były w zeszłym roku drugim najważniejszym rynkiem dla brytyjskiego producenta samochodów luksusowych, zaraz po Stanach Zjednoczonych. Zapotrzebowanie na auta marki Rolls-Royce jest w Państwie Środka duże pomimo horrendalnych cen, nawet jak na segment pojazdów luksusowych. Samochody z figurką Spirit of Ecstasy są w Chinach nawet trzykrotnie droższe niż w USA, co jest spowodowane wysokim opodatkowaniem.
Co ciekawe, w kraju ze stolicą w Pekinie średnia wieku klientów jest niższa niż przeciętna dla reszty świata. Nabywcy chińscy mają zazwyczaj od 40 do 45 lat, a w innych krajach od 60 do 65 lat.
Rolls-Royce dba, jak tylko może o swoich miłośników z Chin. Podczas Auto Guangzhou 2013 firma zaprezentowała model Ghost w specjalnej wersji Canton Glory. Jak nietrudno zgadnąć, twórcy nowej odmiany czerpali inspirację z architektury miasta znanego w Europie jako Kanton, a które Chińczycy zwą Guangzhou.
Dwa pokazowe egzemplarze pokazane na targach miały dwukolorowe nadwozia. Górna część karoserii w obu autach została pokryta burgundowym lakierem. W jednym aucie dół był biały, a w drugim miał kolor srebrny wpadający w niebieski.
Ciemna barwa ma odzwierciedlać nocne niebo, a jasna symbol Guangzhou – wieżę o wysokości 600 m. W środku na tapicerce i desce rozdzielczej odwzorowano fragment kantońskiego pomnika Pięciu Baranów.