Renault Clio E-TECH Hybrid. Test miejskiego malucha na torze wyścigowym

Renault Clio E‑TECH Hybrid. Test miejskiego malucha na torze wyścigowym

Julian Grabowski
18 grudnia 2020

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

39 litrów benzyny w baku. Zasięg? 900 kilometrów. Idealne auto do miasta. Ale po co pojechaliśmy nim na profesjonalny tor wyścigowy?

W Renault Clio E-TECH mamy do wyboru trzy tryby jazdy wykorzystujące zaawansowaną hybrydę, do której opracowania Renault wykorzystało know-how zdobyte przez zespół marki w Formule1.

Układ napędowy hybrydy składa się z dwóch silników elektrycznych oraz silnika benzynowego.

Clio ma też litowo-jonowy akumulator trakcyjny magazynujący energię oraz przekładnię ze sprzęgłem kłowym.

I to w tej przekładni tkwi tajemnica sukcesu miejskiego malucha, którego testem zajęli się wspólnie: Błażej Żuławski, dziennikarz motoryzacyjny oraz Anna "Ganczi" Gańczarek-Rał, kierowca wyścigowy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)