Relacja z Poznań Motor Show 2024 – okienko na Daleki Wschód

Mówiło się, że targi umarły, a tutaj poznańskie motoryzacyjne show zaskoczyło: pokazano więcej nowości niż chociażby w kultowej Genewie. Jedno jest pewne: wystawa należy do marek chińskich.

Kaola i ArcfoxKaola i Arcfox
Źródło zdjęć: © WP Autokult
Mateusz Lubczański

Oczywiście nie możemy zapomnieć o innych producentach: Tesla wystawiła się po raz pierwszy na tej imprezie (biorąc pod uwagę wcześniejsze plany, jest to zaskoczenie), swoje samochody pokazał też Hyundai (wraz z rewelacyjnym konceptem N Vision 74), na miejscu nie zawiedli też lokalni dealerzy. Ale to stanowisko BAIC (Beijing Automotive Group Co.) okazuje się grać pierwsze skrzypce na tej imprezie.

Na tym stoisku zaprezentowano po raz pierwszy w Europie trzy modele marki Arcfox – Alpha T, Alpha S oraz Kaola – samochodu zaprojektowanego specjalnie wokół dzieci, a nie kierowcy. Do tego pokazano trzy modele brandu BJ (BJ40, 60 i 80). Tak, wyglądają jak wymieszanie znanych już modeli pokroju Bronco, Land Cruisera i Grand Cherokee. W Europie nie będzie oferowany ten, który wygląda jak Klasa G. Do tego po raz pierwszy pokazano model Beijing 7 oraz ogłoszono jego cenę – 162 900 zł brutto.

Poznań Motor Show 2024
Poznań Motor Show 2024 - BJ 80 © WP Autokult

Ale to nie koniec chińskich nowości, bowiem dosłownie dwa kroki dalej można przyjrzeć się modelom MG (zarówno spalinowym, jak i elektrycznym), a także samochodom marki Forthing. Ciekawostka: jeśli troszkę pobłądzicie po halach targowych, traficie nawet na jedną z dostawcami części z Dalekiego Wschodu. Sprzęgła, wężyki, uszczelki – jest tu wszystko.

Ale nawet jeśli dalekowschodnia motoryzacja nie za bardzo was interesuje i tak warto zerknąć do innych hal targowych. Znaleźć tu można chociażby świeżutkiego Astona Martina DB12 Volante (w niecodziennym kolorze), jak i McLarena 750 S. Nie brakuje też samochodów po naprawdę ostrym tuningu czy klasycznych perełek w postaci Ferrari Testarossy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

Warto też udać się na halę z motocyklami – w tym roku jest ona obficie zapełniona. Nowe, kompaktowe propozycje od Triumpha, hybrydowe Kawasaki, średniej klasy świeżynki od Hondy czy bogata oferta Royal Enfielda – naprawdę warto się tam przejść i zobaczyć, co w jednośladach piszczy.

A co najważniejsze, Poznań Motor Show jak zwykle ma masę atrakcji okołomotoryzacyjnych – strefę driftu i stuntu, tor z wyścigami modelików od Otomoto czy niezliczone stoiska z modelikami samochodów. Biorąc pod uwagę stan targów motoryzacyjnych na świecie ostatnio, w tym roku po prostu wypada odwiedzić Poznań.

  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Kaola i Arcfox
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
  • Poznań Motor Show 2024
[1/31] Poznań Motor Show 2024 Źródło zdjęć: WP Autokult |
Wybrane dla Ciebie
Sejm zdecydował - odebranie prawa jazdy również za szaleństwa poza terenem zabudowanym
Sejm zdecydował - odebranie prawa jazdy również za szaleństwa poza terenem zabudowanym
Rimac chce całkowicie przejąć Bugatti. Negocjuje z Porsche
Rimac chce całkowicie przejąć Bugatti. Negocjuje z Porsche
Zmiany cen na stacjach. Są najnowsze prognozy
Zmiany cen na stacjach. Są najnowsze prognozy
Giulia i Stelvio zostaną z nami dłużej. Alfa stawia nie tylko na elektryki
Giulia i Stelvio zostaną z nami dłużej. Alfa stawia nie tylko na elektryki
Pierwsza jazda: Nissan Leaf trzeciej generacji – mała Ariya
Pierwsza jazda: Nissan Leaf trzeciej generacji – mała Ariya
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Paliwo po 4,99 zł za litr. Wyjątkowa promocja na nowej stacji
Paliwo po 4,99 zł za litr. Wyjątkowa promocja na nowej stacji
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi