Raport specjalny na temat opon
Serwis Skąpiec.pl sprawdził, które opony osobowe były najchętniej wybierane przez internatów w ostatnich miesiącach i przygotował raport specjalny poświęcony tej właśnie kategorii produktowej. W publikacji, poza rankingiem popularności, znaleźć można także odpowiedź na pytanie, na co najczęściej zawracają uwagę oraz jakie parametry opon preferują zmotoryzowani użytkownicy serwisu.
Informacja prasowa
Dobre opony, które zapewnią komfort jazdy i pozwolą na bezpieczne przemierzanie dróg, to jedna z najważniejszych kwestii dla każdego kierowcy. Które opony najchętniej wybierali w ostatnich trzech miesiącach właściciele samochodów? Przygotowany przez Skąpiec.pl raport specjalny zawiera ranking, w którym zaprezentowano najchętniej wybierane modele opon. Faworytem okazał się produkt firmy Dębica o nazwie Frigo 2 195/65R15 91T. Oprócz nich w pierwszej trójce znalazły się opony Continental ContiWinterContact TS 850 195/65R15 91T oraz Dębica Frigo 2 175/65R14 82T.
W raporcie znaleźć można również przydatne opinie, wskazówki i porady dla kierowców o tym, jakie opony wybierać zimą i jak odpowiednio dbać o samochód podczas tej wymagającej pory roku.
Wyniki raportu
Internauci, którzy w okresie od października 2013 do grudnia 2013 poszukiwali opon za pośrednictwem serwisu Skąpiec.pl, w swoich wyborach kierowali się najczęściej kryterium sezonu. Z racji na rozpoczynające się chłodne miesiące, zdecydowanie najwięcej użytkowników - aż 68,5% - wybierało wariant „opony zimowe” .
Parametrem, na który także zwracano dużą uwagę w analizowanym okresie była szerokość opon. Najpopularniejszymi szerokościami okazały się: 205 mm (zaznaczane przez 23,42% internautów), a także 195 mm, wybierane przez 21,63% użytkowników.
Statystyki serwisu Skąpiec.pl pokazują również, że 19% konsumentów korzystało z filtra „Profil”. Najczęściej poszukiwane były opony, których profil wynosi 65 (opcję tę wybierało prawie 33% internautów). Chętnie wyszukiwane były także opony o profilu 55 i 60, które wybierało kolejno 26,98% oraz 16,87% potencjalnych kupujących.
Filtrem, z którego skorzystało ok. 18% użytkowników porównywarki był rozmiar felgi. Średnicą, którą zdecydowało się zaznaczyć 36,15% internautów było 15 cali, ale bardzo często poszukiwano także opon o średnicy 16-calowej (34,98% wszystkich wyborów).
Na kolejnym miejscu pod względem częstości wyboru był producent, którym przy wyborze opon kierowało się 16% internautów. Liderem zostały opony Continental. Produkty tej marki cieszyły się prawie 12-procentową popularnością. Zaraz za nimi, na drugim miejscu znalazła się polska marka – Dębica, która zdobyła około 10% poparcia.
Kryterium, którym zdecydowanie rzadziej sugerowali się użytkownicy porównywarki Skąpiec.pl był indeks prędkości, czyli maksymalna szybkość, z jaką może poruszać się pojazd wyposażony w dane opony. Najczęściej wybieranymi opcjami był indeks T-190 km/h (42,22% zaznaczeń w filtrze) oraz H-210 km/h, którą wybrało prawie 35% potencjalnych kupujących.
Opony, które są dobrze dopasowane do marki i modelu samochodu, zapewniają użytkownikom maksymalny komfort podczas jazdy. Nie dziwi więc, że spora część osób podczas poszukiwań korzystała z filtra popularne samochody. Duża liczba zapytań dotyczyła takich samochodów, jak: Opel Astra, Golf IV, Ford Focus oraz Passat B5. Wymienione modele uzyskały ponad dziesięcioprocentowy próg, kolejno - po 14,26%, 12,1%, 11,98 i 11,37 procent zaznaczeń.
Statystyki serwisu Skąpiec.pl pokazują, że cena opon nie była kryterium, determinującym wybór dużej liczby użytkowników porównywarki. Dla wybierających ważniejszym aspektem były parametry techniczne i odpowiednie dopasowanie do samochodu niż sama cena produktu. Jaką kwotę na zakup przeznaczyliby nieliczni internauci, którzy zdecydowali się na skorzystania z filtra „Cena”?” Nieco powyżej 25% z wybierających zapłaciłoby za oponę cenę z przedziału 150-200zł. Ponad 20% użytkowników wolało zdecydować się na nieco tańsze produkty, bo w przedziale 100-150 złotych. Ceną mieszczącą się w zakresie od 250 do 300 zł było zainteresowanych 17,39%, zaś od 300 do 400 zł za oponę zapłaciłoby około 12 procent potencjalnych kupujących.
Pełen raport można bezpłatnie pobrać klikając w link.
Informacja prasowa
Patronat medialny nad publikacją objęła między innymi platforma Autokult.pl.
źródło: skąpiec.pl