Przyszłość należy do crossoverów. Toyota C-HR jako... pogromca supersamochodów

Na targach SEMA w Stanach Zjednoczonych zobaczyć można naprawdę niecodzienne kreacje. Obok odnowionych muscle carów i supersamochodów przekraczających granicę dobrego smaku pojawiła się też… Toyota. Jej crossover podbił tor Willow Springs i jest w stanie zagrozić naprawdę szybkim pojazdom.

Toyota C-HR R-Tuned nie została stworzona wyłącznie na pokaz. Odwiedziła już tor Willow SpringsToyota C-HR R-Tuned nie została stworzona wyłącznie na pokaz. Odwiedziła już tor Willow Springs
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Mateusz Lubczański

Nie ma co ukrywać - większość Toyot nie kojarzy się ze sportem. Przez wiele lat Japończycy robili samochody poprawne, lecz będące zazwyczaj stonowanymi, oszczędnymi hybrydami. Nieco nudny wizerunek zaczyna znikać. Pierwszym powiewem szaleństwa była tylnonapędowa GT86. Trwają też prace nad nową Suprą. Jak się okazuje, nawet dyskusyjna stylistycznie C-HR może być całkiem szybka…

Toyota w celu przeprowadzenia modyfikacji zwróciła się do firmy Dan Gardner Spec. Zainstalowanie przedniej dokładki do zderzaka oraz progów to standardowy zabieg, warto jednak zwrócić uwagę na gigantyczne skrzydło. Nie jest zamontowane wyłącznie na pokaz. Modyfikacje aerodynamiki pozwoliły na uzyskanie aż 130 kg docisku!

Toyota C-HR R-Tuned
Toyota C-HR R-Tuned © materiały prasowe

Toyota C-HR R-Tuned dalej ma napęd na przednią oś, jednak silnik jest znacznie mocniejszy niż w standardowym wydaniu. To czterocylindrowa jednostka o pojemności 2,4 l i wyposażona w autorski system doładowania DG-Spec Garrett. Dzięki temu auto ma aż 600 KM i ponad 700 Nm momentu obrotowego.

Tradycyjna przekładnia CVT nie mogłaby poradzić sobie z taką mocą, wykorzystano więc pięciobiegową skrzynię Toyota E-Series. Oczywiście nie obyło się bez hamulców Brembo oraz adaptacyjnego zawieszenia.

Toyota C-HR R-Tuned
Toyota C-HR R-Tuned © materiały prasowe

Twórca projektu zauważył, że nowa platforma na której oparto C-HR jest niezwykle sztywna i ma spory potencjał. Zmodyfikowana Toyota C-HR waży zaledwie 1343 kg i pokonała na torze Willow Springs Porsche 911 GT3 oraz McLarena 650 S Spyder. Trudno się dziwić, skoro przyspiesza do 100 km/h w 2,9 s.

Prace nad samochodem rozpoczęto pod koniec 2016 roku i zajęły one 10 tys. roboczogodzin. Toyota nie ma dalszych planów związanych z autem, choć twórca chciałby zobaczyć swoje dzieło na torze Nurburgring. C-HR R-Tuned nie przeciera jednak szlaku. Pierwszym supercrossoverem był przecież Nissan Juke-R z mechaniką wyjętą ze słynnego modelu GT-R.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne