Przewożenie rowerów na dachu© Autokult | Mateusz Lubczański

Rowery na dachu czy na haku? Jakie są różnice w spalaniu?

Filip Buliński
13 sierpnia 2024

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W wakacje na polskich drogach nietrudno trafić na samochód przewożący rowery. Ich sposób montażu najczęściej ogranicza się do dwóch rozwiązań – uchwytów dachowych lub bagażnika montowanego na haku. Łatwo się domyślić, że drugie wyjście korzystniej wpływa na zużycie paliwa. Powstaje jednak pytanie: jak bardzo?

Większa liczba aut przewożących rowery to nie tylko domena wakacji. Wystarczy dłuższy weekend, by Polacy tłumnie ruszyli na aktywny wypoczynek. Wiąże się to także z większym oblężeniem wypożyczalni belek, boksów dachowych i bagażników rowerowych, także tych montowanych na haku.

Trudno powiedzieć, by któryś ze sposobów montażu rowerów przeważał. Pewna przewaga ekonomiczna jednego z nich jest jednak niezaprzeczalna – mowa o bagażniku na hak. Ile można dzięki temu zaoszczędzić? Sprawdziłem to i porównałem z przewożeniem rowerów na dachu.


Artykuł dostępny tylko dla zalogowanego użytkownika

Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta

Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.

Nie masz konta? Zarejestruj się z 1login od WP
Źródło artykułu:WP Autokult
rowerbagażnik dachowyhak