WAŻNE
TERAZ

Zwrot akcji w sprawie Smartwings. Nieoficjalnie: LOT nie kupi czeskiej spółki

Prosty sposób na brak przyczepności. Pomysł Chevroleta wyprzedził swoje czasy

Jesteśmy całkiem nieźle przygotowani na zimowe warunki na drogach. Do dyspozycji mamy, ku zaskoczeniu wielu kierowców, opony zimowe, łańcuchy czy chociażby rozsypywaną na drogach sól. W latach 60. Chevrolet chciał rozwiązać zimowe problemy w nieco inny, szalony sposób.

chevyOpony zimowe? A na co to komu?
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Dodatkowe wyposażenie samochodów z tamtych czasów jest zaskakujące. Wystarczy zerknąć do katalogów z epoki, by przekonać się, że odtwarzacz płyt winylowych w bujającym się krążowniku szos to dopiero początek. Ekspres do kawy? Nie ma problemu. Przycisk do zmiany stacji radiowej obsługiwany stopą? Proszę bardzo. W latach 60. jedyne, co ograniczało kosmiczne pomysły projektantów, to ich własna wyobraźnia.

chevy
A ty dalej sięgasz do radia by zmienić stację? © mat. prasowe JC Whitney

Chevrolet również nie próżnował. Dla klientów zmagających się z zimowymi warunkami przygotował w 1969 roku Liquid Tire Chain Traction Dispenser, czyli łańcuchy do opon w płynie. Zasada działania była prosta. Wsiadamy, naciskamy przycisk i polimer z puszki pokrytej ostrzeżeniami o nagłym zgonie natryskiwany jest na opony. Wspomnijmy, że w tym czasie podgrzewana tylna szyba była płatną opcją.

Dodatek V75 Liquid Tire Chain oferowany był w całej gamie Chevroleta – oprócz kombi i pickupa El Camino – tylko w 1969 roku. Na montaż puszek z aerozolem zdecydowało się 2600 klientów, choć opcja kosztowała 22 dolary (dziś to około 150 dolarów). 188 kierowców kupowało wówczas Chevroleta Camaro. To auto, jak wiadomo, ma problem z trakcją na tylnej osi nawet na suchej nawierzchni.

1969 Chevrolet Caprice - original commercial

Co ciekawe, łańcuchy śniegowe w płynie – oparte na bazie polimerów – dalej można kupić! Wystarczy poszperać chwilę w internecie, a okaże się, że za 15 złotych możemy stać się właścicielami 200 ml płynnej przyczepności w sprayu. Mimo wszystko lepiej skupić się na sprawdzonym zestawie opon zimowych i rozsądku za kółkiem.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯