Prosty sposób na brak przyczepności. Pomysł Chevroleta wyprzedził swoje czasy

Jesteśmy całkiem nieźle przygotowani na zimowe warunki na drogach. Do dyspozycji mamy, ku zaskoczeniu wielu kierowców, opony zimowe, łańcuchy czy chociażby rozsypywaną na drogach sól. W latach 60. Chevrolet chciał rozwiązać zimowe problemy w nieco inny, szalony sposób.

chevyOpony zimowe? A na co to komu?
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Dodatkowe wyposażenie samochodów z tamtych czasów jest zaskakujące. Wystarczy zerknąć do katalogów z epoki, by przekonać się, że odtwarzacz płyt winylowych w bujającym się krążowniku szos to dopiero początek. Ekspres do kawy? Nie ma problemu. Przycisk do zmiany stacji radiowej obsługiwany stopą? Proszę bardzo. W latach 60. jedyne, co ograniczało kosmiczne pomysły projektantów, to ich własna wyobraźnia.

chevy
A ty dalej sięgasz do radia by zmienić stację? © mat. prasowe JC Whitney

Chevrolet również nie próżnował. Dla klientów zmagających się z zimowymi warunkami przygotował w 1969 roku Liquid Tire Chain Traction Dispenser, czyli łańcuchy do opon w płynie. Zasada działania była prosta. Wsiadamy, naciskamy przycisk i polimer z puszki pokrytej ostrzeżeniami o nagłym zgonie natryskiwany jest na opony. Wspomnijmy, że w tym czasie podgrzewana tylna szyba była płatną opcją.

Dodatek V75 Liquid Tire Chain oferowany był w całej gamie Chevroleta – oprócz kombi i pickupa El Camino – tylko w 1969 roku. Na montaż puszek z aerozolem zdecydowało się 2600 klientów, choć opcja kosztowała 22 dolary (dziś to około 150 dolarów). 188 kierowców kupowało wówczas Chevroleta Camaro. To auto, jak wiadomo, ma problem z trakcją na tylnej osi nawet na suchej nawierzchni.

1969 Chevrolet Caprice - original commercial

Co ciekawe, łańcuchy śniegowe w płynie – oparte na bazie polimerów – dalej można kupić! Wystarczy poszperać chwilę w internecie, a okaże się, że za 15 złotych możemy stać się właścicielami 200 ml płynnej przyczepności w sprayu. Mimo wszystko lepiej skupić się na sprawdzonym zestawie opon zimowych i rozsądku za kółkiem.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne