Progi zwalniające w wersji 2.0

Progi zwalniające to koszmar kierowców. Zdarza nam się ich nie zauważyć, zwłaszcza na ciasnych i długich osiedlowych uliczkach. Najgorzej bywa jednak w zimie, gdy droga przykryta jest puchową kołderką, a znak ostrzegający o miejscu występowania progu jest zakryty przez śnieg. Łatwo wówczas stracić zawieszenie.

Obraz
Mateusz Gajewski

Ich głównym zadaniem jest karanie pędzących przez niebezpieczne ulice kierowców. Jednak ma to swoje minusy, bowiem ci, którzy jadą przepisowo też obrywają - nikt przecież nie powie, że lubi progi zwalniające, prawda?

Czyżby jednak sytuacja biednych i pokrzywdzonych kierowców miała ulec poprawie?...

Progi zwalniające to koszmar kierowców. Zdarza nam się ich nie zauważyć, zwłaszcza na ciasnych i długich osiedlowych uliczkach. Najgorzej bywa jednak w zimie, gdy droga przykryta jest puchową kołderką, a znak ostrzegający o miejscu występowania progu jest zakryty przez śnieg. Łatwo wówczas stracić zawieszenie.

Ich głównym zadaniem jest karanie pędzących przez niebezpieczne ulice kierowców. Jednak ma to swoje minusy, bowiem ci, którzy jadą przepisowo też obrywają - nikt przecież nie powie, że lubi progi zwalniające, prawda?

Czyżby jednak sytuacja biednych i pokrzywdzonych kierowców miała ulec poprawie?...

Obraz

Dwóch designerów -* Jae-yun Kim *i Jong-Su Lee - opracowali coś, co nazywa się mądrym progiem zwalniającym. Jego główna funkcja jest oczywista - ma zmuszać kierowców do zwalniania, jednak robi on to w nieco subtelniejszy sposób. Wewnątrz ustrojstwa zamontowano bowiem specjalny amortyzator, który ma obniżać całą konstrukcję wówczas gdy kierowca najedzie nań z odpowiednio niską prędkością. Jeśli jednak samochód najedzie na próg z dużą siłą (co równa się dużej prędkości) wówczas nie ruszy się oni ani trochę.

Dodatkowo zamontowano na nim światła LED (po bokach, z przodu i z tyłu), które mają ostrzegać o jego obecności na drodze.

Źródło: yankodesign

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić