Produkcja Peugeota iOn i Citroëna C-Zero wstrzymana z powodu kiepskiej sprzedaży

Mitsubishi zatrzymało produkcję Peugeota iOn i Citroëna C-Zero. Francuskie auta elektryczne były wytwarzane w tej samej fabryce, co ich japoński odpowiednik – model i-MiEV.

Obraz
Wojciech Kaczałek

PSA i Mitsubishi twierdzą, że wstrzymanie produkcji iOna i C-Zero jest tylko chwilowe. Żadne z przedsiębiorstw nie chce jednak zdradzić, jak długo potrwa przerwa w budowie maluchów na prąd.

Z danych firmy analitycznej JATO Dynamics wynika, że w pierwszej połowie 2012 roku Citroën sprzedał 935 egzemplarzy C-Zero, a Peugeot 852. sztuki iOna. Jak to się ma do planów? Nijak. Porozumienie zawarte w 2010 roku pomiędzy PSA i Mitsubishi Motors Corporation zakładało, że japońska firma wytworzy dla Francuzów 100 000 elektrycznych aut segmentu A.

W takim tempie zajmie to trochę czasu. Jak dotychczas łączna produkcja wszystkich trzech samochodów sięgnęła bowiem 28 000 egzemplarzy. Jeśli popatrzy się na ceny "elektrycznych trojaczków" to trudno się dziwić ich niskiej popularności. Peugeot iOn i Citroën C-Zero kosztują w Polsce 121 770 zł. Mitsubishi i-MiEV "tylko" 112 914 zł, ale startowało z pułapu 160 000 zł.

Wstrzymanie produkcji małych modeli nie wpłynęło na zmianę innych planów dotyczących elektrycznych pojazdów. Mitsubishi i PSA wciąż współpracują nad stworzeniem wersji EV modeli Citroën Berlingo i Peugeot Partner.

Dowiedz się więcej o modelach Mitsubishi i-MiEV i Peugeot iOn:

Źródło: MotorHQCarscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej