Produkcja Peugeota iOn i Citroëna C‑Zero wstrzymana z powodu kiepskiej sprzedaży
Mitsubishi zatrzymało produkcję Peugeota iOn i Citroëna C-Zero. Francuskie auta elektryczne były wytwarzane w tej samej fabryce, co ich japoński odpowiednik – model i-MiEV.
10.08.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:59
PSA i Mitsubishi twierdzą, że wstrzymanie produkcji iOna i C-Zero jest tylko chwilowe. Żadne z przedsiębiorstw nie chce jednak zdradzić, jak długo potrwa przerwa w budowie maluchów na prąd.
Z danych firmy analitycznej JATO Dynamics wynika, że w pierwszej połowie 2012 roku Citroën sprzedał 935 egzemplarzy C-Zero, a Peugeot 852. sztuki iOna. Jak to się ma do planów? Nijak. Porozumienie zawarte w 2010 roku pomiędzy PSA i Mitsubishi Motors Corporation zakładało, że japońska firma wytworzy dla Francuzów 100 000 elektrycznych aut segmentu A.
W takim tempie zajmie to trochę czasu. Jak dotychczas łączna produkcja wszystkich trzech samochodów sięgnęła bowiem 28 000 egzemplarzy. Jeśli popatrzy się na ceny "elektrycznych trojaczków" to trudno się dziwić ich niskiej popularności. Peugeot iOn i Citroën C-Zero kosztują w Polsce 121 770 zł. Mitsubishi i-MiEV "tylko" 112 914 zł, ale startowało z pułapu 160 000 zł.
Wstrzymanie produkcji małych modeli nie wpłynęło na zmianę innych planów dotyczących elektrycznych pojazdów. Mitsubishi i PSA wciąż współpracują nad stworzeniem wersji EV modeli Citroën Berlingo i Peugeot Partner.
Dowiedz się więcej o modelach Mitsubishi i-MiEV i Peugeot iOn: