Problemy Räikkönena wynikają z charakterystyki opon

Zdaniem Romaina Grosjeana, byłego partnera Kimiego Räikkönena w Lotusie, problemy Fina wynikają ze charakterystyki tegorocznych opon Pirelli.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Scuderia Ferrari / facebook
Marcin Łobodziński

Wiem czego nie lubi Kimi i sądzę, że tegoroczne opony niezbyt pasują do jego stylu jazdy. Potrzebuje dobrej przyczepności na przedniej osi, a to ogumienie nie daje mu takiego odczucia. Trudno to wyjaśnić, ale ta sytuacja mogła się nieco odbić na jego pewności za kierownicą – powiedział Romain Grosjean.

Wiem że przez zimę nie mogłem tak po prostu stracić kilku sekund na jednym okrążeniu - zapewnia Kimi Räikkönen.

Jest w tym dużo prawdy i Grosjean mógł trafić w 10. Rzeczywiście Kimi Räikkönen, podobnie jak kiedyś Michael Schumacher, potrzebuje mocnego przodu, a nad tylną osią panuje doskonale nawet wtedy, gdy brakuje przyczepności. Wyjaśnia to też kwestię ogromnej różnicy między Fernando Alonso a Kimim, ponieważ Alonso ma zupełnie inne preferencje. Hiszpan potrzebuje dobrej przyczepności na tylnej osi, podczas gdy przód może się ślizgać. Mówiąc wprost – Alonso lubi podsterowność i dlatego niszczył swoich partnerów na przykład w Renault. Fernando zwykle wykonuje głębokie skręty na wejściu w zakręt i świetnie dogrzewa przednie opony. Ferrari było projektowane głównie pod dyktando Hiszpana i z pewnością bardziej odpowiada jego preferencjom niż Kimiemu, który przyszedł do zespołu w tym roku. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza teraz, gdy każdy zespół budował bolid od podstaw.

Oznacza to jedno: Kimi Räikkönen w tym roku zostanie zniszczony przez Fernando Alonso i jeśli Hiszpan nie pożegna Ferrari po zakończeniu sezonu, to Fin nie będzie w stanie go dogonić nawet jeśli Ferrari zbuduje mistrzowski bolid. Tymczasem możecie sobie porównać jazdę obu kierowców.

Raikkonen & Alonso FP1 Australia 2014

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟