TestyDaciaWideo: Dacia Bigster w Polsce - cena ma odgrywać kluczowe znaczenie

Wideo: Dacia Bigster w Polsce - cena ma odgrywać kluczowe znaczenie

Dacia Bigster pojawi się oficjalnie na rynku dopiero w lutym przyszłego roku, ale mogłem ją zobaczyć na żywo w Polsce. Jest większa od bardzo podobnej, cieszącej się ogromną popularnością Dacii Duster, ale też aspiruje do segmentu wyżej. Ma konkurować z kompaktowymi SUV-ami, a jeśli cena będzie taka, jak myślę, to może roznieść konkurencję w pył.

Marcin Łobodziński

27.11.2024 | aktual.: 27.11.2024 11:01

Dacia Bigster jest o 227 mm dłuższa od Dustera, ale rozstaw osi jest dłuższy tylko o 43 mm. Szerokość się nie zmienia, a na wysokość Bigster urósł o 54 mm, z czego spora część to prześwit, który się zwiększył do 220 mm. Samochód ma większe koła i wizualnie jest wyraźnie większy.

O zmianach wewnątrz i przestrzeni opowiadam w materiale wideo. Pojawi się nowa gama silników dostosowana do wielkości samochodu. Zrezygnowano z litrowej jednostki zasilanej gazem na rzecz mocniejszego silnika 1.2 TCe o mocy 130 lub 140 KM, a zasilany gazem 140 KM. Jest też wariant hybrydowy o mocy 140 KM, z zupełnie nowymi rozwiązaniami i skrzynią biegów pozbawioną sprzęgła.

Z nowości tylko dla Bigstera – względem Dustera – mamy dwustrefową klimatyzację i nawiewy dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń, elektrycznie regulowane oparcie fotela kierowcy, panoramiczny dach, bezkluczykowy dostęp, elektryczną klapę bagażnika czy trzy wysokości tunelu środkowego do wyboru, z wysokim i szerokiem tunelem jak w autach typu premium.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)