Premiery: Cupra w Monachium rozbiła bank

Maciej Gomułka

15.09.2023 16:40, aktual.: 25.04.2024 14:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niedawno Cupra kojarzona była jedynie z drapieżnymi odmianami Seata. Patrząc na aktualną dynamikę rozwoju oraz prezentowane nowości, czuć, że marka walczy o silną pozycję na rynku. Czy ma szansę ją zdobyć?

Cupra Tavascan — od konceptu do auta produkcyjnego

Samochód koncepcyjny został po raz pierwszy zaprezentowany na targach we Frankfurcie w 2019 roku. Przykuwał uwagę swoimi liniami oraz miał być ikoną nowej ery. Cztery lata później, na targach w Monachium można podziwiać model produkcyjny, który stylistycznie nieco się różni od konceptu, niemniej zachował pierwotne geny i jest symbolem hiszpańskiego indywidualizmu przyciągającego spojrzenia.

Samochód elektryzuje nie tylko sposobem zaprojektowania, ale również napędem. Najmocniejsza odmiana VZ daje kierowcy 340 KM, a na pełnym ładowaniu powinna pokonać 500 kilometrów. Tavascan zaskakuje też wnętrzem, rozdzielonym szkieletem kokpitu, który jeszcze mocniej podkreśla futurystyczny charakter tego elektrycznego pojazdu.

Cupra Tavascan
Cupra Tavascan© WP | materiały prasowe

Cupra DarkRebel — efekt ponad 270 tysięcy konfiguracji

Społeczność Cupra Tribe miała możliwość tworzenia w wirtualnej przestrzeni nietypowego projektu. Efektem współpracy fanów i ambasadorów marki było powstanie konceptu DarkRebel, który przez swój prowokujący design jest najodważniejszym projektem zrealizowanym przez Cuprę. Projektantom udało się osiągnąć niesamowity efekt i nie sposób oderwać wzroku od tego samochodu, który ma wyjątkowe proporcje i jest pokazem możliwości, jeśli chodzi o wpływ iluminacji na linię nadwozia.

Czy ten model wejdzie do produkcji? Patrząc na globalny rozwój marki, jest nadzieja, że na niektórych rynkach tak efektowne, sportowe elektryczne coupé ma szansę na sukces, niemniej na potwierdzenie tych domysłów musimy jeszcze poczekać.

Cupra DarkLabel
Cupra DarkLabel© WP | materiały prasowe

Cupra to nie tylko kosmiczne projekty

Statystyki sprzedaży pokazują, że zainteresowanie marką jest coraz większe. Tylko w tym roku dostarczono ponad 150 tysięcy aut do nowych klientów. To sprawia, że Cupra musi zadbać o odbiorców, dla których hiszpański temperament prowadzenia oraz nietuzinkowe linie nadwozia są równie ważne co praktyczność i codzienna użyteczność samochodu. Już niebawem do portfolio dołączy model Raval, który łączy w sobie niezłe osiągi oraz najlepsze cechy miejskiego samochodu. Marka podkreśla, że ma to być odpowiedź na potrzeby nowego pokolenia kierowców.

Komentarze (3)