Premiera wideo: Mercedes-AMG GT – więcej praktyczności, więcej kilogramów, tyle samo sportu?

Jeszcze ciepły, przedprodukcyjny Mercedes-AMG GT po raz pierwszy w Polsce! Coupe dzielące technikę z SL-em powstało ze szczególnym uwzględnieniem życzeń klientów. AMG GT wciąż ma potężny silnik V8, ale ma być bardziej przydatne na co dzień. W AMG Brand Center w Gdańsku przyjrzałem się z bliska nowej dumie kreatorów marzeń z Affalterbach.

Błażej Buliński

Światowa premiera Mercedesa-AMG GT odbyła się w sierpniu w Pebble Beach w Kalifornii. Zaledwie kilka tygodni później nowy sportowiec trafił na specjalny pokaz do Polski. Nasz kraj jest ważnym rynkiem dla AMG – czwartym pod względem wolumenu sprzedaży w Europie i szczególnie chłonnym jeśli chodzi o topowe modele. Nic dziwnego, że Niemcom zależało, by polscy miłośnicy AMG mogli szybko poznać nowego GT na żywo.

Mercedes-AMG GT (2024) – polska premiera w AMG Brand Center w Gdańsku
Mercedes-AMG GT (2024) – polska premiera w AMG Brand Center w Gdańsku © Materiały prasowe | Patryk Ptak

Mimo że technikę napędu AMG GT dzieli teraz z SL-em, stylistycznie pozostał wierny sobie i wcale nie wygląda jak zamknięta wersja roadstera, którego poznaliśmy już w 2022 r. Przód jest szerszy, ma potężniejsze wloty powietrza i przypomina trochę odmianę Black Series poprzedniej generacji. Kokpity obu modelu są jednak identyczne, podobnie jak silnik: w wersji GT 63 jest to podwójnie doładowane, czterolitrowe V8 o mocy 585 KM i momencie obrotowym aż 800 Nm. Niedostępny w poprzedniku napęd 4x4 jest teraz seryjny, a to oznacza, że AMG GT nie ma już układu transaxle.

Mercedes-AMG GT (2024) – polska premiera w AMG Brand Center w Gdańsku
Mercedes-AMG GT (2024) – polska premiera w AMG Brand Center w Gdańsku © Materiały prasowe | Patryk Ptak

Nowy Mercedes-AMG GT pokazuje, że marka uważnie słucha swoich klientów – dlatego koncepcja tego rasowego sportowca ewoluowała w stronę wciąż mocnego, ale jednak bardziej praktycznego Gran Turismo. Przybył dodatkowy rząd siedzeń, żeby można było podrzucić dzieci do szkoły. Bagażnik powiększył się blisko dwukrotnie, więc na dalsze wycieczki nie trzeba będzie się już pakować jak na lot Ryanairem. Komfort większej przestrzeni nie byłby możliwy bez wyraźnego wydłużenia nadwozia. I choć może się czasem wydawać, że inżynierowie AMG potrafią czarować, to niestety tak znaczące zmiany pociągnęły za sobą też zwiększenie masy własnej auta. O ile? Tego dowiecie się z filmu.

Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne