Nowy Mercedes-AMG GT jest większy i bardziej cywilizowany. Ma rzucić wyzwanie 911

Druga generacja Mercedesa-AMG GT oficjalnie jest już z nami. Model zadebiutował podczas Monterey Car Week 2023. Choć na pierwszy rzut oka tego nie widać, nowe wydanie zdecydowanie różni się od poprzednika.

Nowy Mercedes-AMG GT Coupe Nowy Mercedes-AMG GT Coupe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-AMG
Aleksander Ruciński

Ma napęd na cztery koła i cztery miejsca w środku - to cechy, które najlepiej oddają ducha zmian zastosowanych w nowym Mercedesie-AMG GT. Producent nie ukrywa, że chciał uczynić ten model bardziej przystępnym i cywilizowanym, by rzucić rękawicę Porsche 911.

Fani bardziej sportowej, poprzedniej generacji będą więc rozczarowani. Cała reszta, z szefami Mercedesa włącznie, nie powinna narzekać. Istnieje bowiem spora szansa, że łagodniejszy charakter lepiej trafi w gusta klientów.

Zmian jest sporo, choć patrząc na zdjęcia trudno w to uwierzyć. Styliści dołożyli bowiem wszelkich starań, by kontynuować dzieło poprzednika (i ukryć rzeczywiste rozmiary). Nowa generacja jest bowiem aż o 18 cm dłuższa, a nawet 6 cm wyższa. Sam rozstaw osi wzrósł natomiast o 7 cm.

Mercedes-AMG GT Coupe
Mercedes-AMG GT Coupe © Materiały prasowe | Mercedes-AMG

Dodatkowa przestrzeń pozwoliła wygospodarować dwa awaryjne miejsca z tyłu i 250-litrowy bagażnik. Jakby tego było mało, można nawet złożyć tylną kanapę, co tylko potwierdza, że auto stało się pełnoprawnym grand tourerem.

Kolejnym kamykiem do ogródka jest rezygnacja z układu transaxle (skrzynia biegów przy tylnych kołach), zapewniającego idealny rozkład mas. Zrezygnowano też ze standardowego tylnego napędu. Teraz bazą jest 4MATIC+, choć niewykluczone, że w przyszłości pojawią się specjalne wydania RWD.

Mercedes-AMG GT Coupe
Mercedes-AMG GT Coupe © Materiały prasowe | Mercedes-AMG

W pierwszej kolejności na rynek trafią odmiany GT55 o mocy 476 KM oraz GT63 generująca 585 KM. W obu przypadkach dostajemy to 4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem oraz 9-biegową skrzynię automatyczną. Mocniejsza odmiana osiąga setkę w nieco ponad 3 sekundy. Słabsza, potrzebuje blisko 4 sekund.

Choć auto waży około 1,9 tony, powinno nieźle radzić sobie podczas ostrej jazdy. Na pokładzie poza skrzynią z mokrym sprzęgłem znajdziemy bowiem elektronicznie sterowany dyferencjał, skrętną tylną oś, kompozytowe tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm z przodu czy aktywne zawieszenie z hydrauliczną stabilizacją przechyłów.

O tym, jak jeździ nowy AMG GT, powinniśmy przekonać się w najbliższych miesiącach. Auto trafi bowiem na rynek jeszcze w tym roku. Ceny na razie pozostają nieznane.

  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Nowy Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
  • Mercedes-AMG GT Coupe
[1/47] Mercedes-AMG GT Coupe Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Mercedes-AMG
Wybrane dla Ciebie
"Kary na pokaz". Ekspert o planowanych zmianach w przepisach
"Kary na pokaz". Ekspert o planowanych zmianach w przepisach
12 tys. zł i 80 punktów karnych. Spotkał policjantkę po służbie
12 tys. zł i 80 punktów karnych. Spotkał policjantkę po służbie
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
SUV od McLarena coraz bliżej, ale chwilę jeszcze na niego poczekamy
SUV od McLarena coraz bliżej, ale chwilę jeszcze na niego poczekamy
W weekend zmiana paliwa. Lepiej poczekaj z tankowaniem
W weekend zmiana paliwa. Lepiej poczekaj z tankowaniem
Tylko dwa modele. Ulubiona marka Polaków obniżyła ceny
Tylko dwa modele. Ulubiona marka Polaków obniżyła ceny
Audi odsłania swój bolid Formuły 1. Nazywa się R26 Concept i wygląda świetnie
Audi odsłania swój bolid Formuły 1. Nazywa się R26 Concept i wygląda świetnie
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Coupé - nazwa mówi wszystko
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Coupé - nazwa mówi wszystko
Filmowi bohaterowie trafią na aukcję. Wśród nich Mitsubishi Paula Walkera i Peugeot z "Taxi 2"
Filmowi bohaterowie trafią na aukcję. Wśród nich Mitsubishi Paula Walkera i Peugeot z "Taxi 2"
60 km/h na 30 i do więzienia. Posłowie już przegłosowali nowe prawo
60 km/h na 30 i do więzienia. Posłowie już przegłosowali nowe prawo
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello