Premiera: Porsche 911 GT3 i GT3 Touring po liftingu – mało brakowało!
Pojawienie się wersji GT3 przy okazji debiutu nowej 911 wydaje się od 25 lat tak oczywiste, jak domówienie frytek do hamburgera. Czy ktoś z was pomyślałby, że w odświeżonej generacji 992.2 mogłoby być inaczej? Przepis zawierający wolnossący silnik, mniej wygłuszenia i pokaźny spojler wydaje się zbyt smakowity, by go odpuścić. Tymczasem niewiele brakowało, a nie zobaczylibyśmy nowego GT3.
Jak poprawić coś, co w każdej dotychczas pokazanej formie wydaje się ideałem? Bo jakże inaczej określić Porsche 911 GT3? Niemcy zawsze znajdują sposób, by wykręcić wnętrzności kierowcy (i pasażera) jeszcze mocniej i wycisnąć kolejne krople potu z czoła. Nie ma wątpliwości, że nowe 911 GT3 generacji 992.2 nie wykruszy się z tego schematu.
Od pokazania pierwszego modelu ze wspomnianym sufiksem mija 25 lat. Trudno nie zauważyć technologicznego skoku, jaki w tym czasie wykonał model, ale Porsche przez ćwierć wieku nie porzuciło pierwotnej koncepcji, zarówno w kontekście wolnossącego silnika, jak i połączenia torowego charakteru z codzienną użytecznością.
Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta
Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.