Zdjęcie ilustracyjne do artykułu © Materiał partnera

Praktyczny, inteligentny i elektryczny SUV. Hyundai ma na to przepis

Wojciech Grzesiak

Chęć podążania za modą, zmiana przekonań, próba ratowania świata. Niezależnie od motywacji samochody hybrydowe i elektryczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Przykładem jest Hyundai KONA Electric, który trafił do ponad 100 tys. garaży w całej Europie, a liczba zaproszeń stale rośnie. Na czym polega jego wyjątkowość?

Przyszłość jest teraz

Gdybyśmy jeszcze kilka lat temu powiedzieli, że na naszych drogach pojawią się elektryczne SUV-y, to mało kto uwierzyłby w sukces powodzenia takiej operacji. Jednak chęć uczynienia samochodów bardziej przyjaznymi środowisku sprawiła, że śmiała wizja stała się rzeczywistością. Hyundai KONA pojawił się na rynku w 2017 r. i od tego czasu sprzedano prawie 370 tys. egzemplarzy tego modelu, w tym ok. 100 tys. wersji Electric.

W 2020 r. samochód doczekał się odświeżenia i tak KONA stała się bardziej harmonijna, aerodynamiczna i jednocześnie odważna. To właśnie wtedy do oferty dołączyła wersja Electric produkowana w Czechach. Hyundai KONA ma na swoim koncie kilka prestiżowych nagród takich jak 2018 iF Design, 2018 Red Dot oraz 2018 IDEA. W 2021 r. australijskie "Carsales" nagrodziło samochód tytułem najlepszego małego SUV-a. KONA zdobyła ten sam tytuł rok wcześniej w plebiscycie Drive Car Of The Year.

Nowy wymiar przyjemności

Jeżeli nie trafia do was aspekt ekologiczny, to z pewnością przemówią liczby i osiągi. Trzeba pamiętać, że w samochodach elektrycznych maksymalna moc i moment obrotowy wynoszący zawrotne 395 Nm są dostępne od samego początku. Pierwsza setka pojawia się na liczniku w czasie 7,9 s (wersja z akumulatorem 64kWh). W wersji z akumulatorem 39,2 kWh możecie przejechać do 305 km, a akumulator o pojemności 64 kWh to nawet 484 km zasięgu. To oznacza, że KONA Electric jest idealna dla tych, którzy lubią dużo jeździć, zwłaszcza że na stacji szybkiego ładowania baterie będą gotowe w czasie 47 minut. Dzięki temu będziecie mogli odpocząć i rozprostować nogi. Używając KONY w mieście, przy założeniu dziennego dystansu 40 km możecie zapomnieć o ładowaniu nawet na 12 dni.

Technologiczna układanka

Hyundai KONA Electric skupia się nie tylko na byciu przyjaznym dla środowiska, ale również na zapewnieniu bezpieczeństwa i wygody użytkownikom. Tak oto mamy tu dwa ekrany o przekątnej 10,25", z których jeden służy jako zestaw wskaźników, a drugi obsługuje system infotainment. Możecie rozwinąć jego możliwości, podłączając smartfon za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Dodatkowy wyświetlacz head-up pokaże najważniejsze informacje bez konieczności odrywania wzroku od drogi. Bogaty pakiet bezpieczeństwa Hyundai SmartSense ma między innymi asystenta unikania kolizji czołowych, system ostrzegania o ruchu poprzecznym czy unikania zderzenia z pojazdem będącym w martwym polu.

Same korzyści

Jedną z niepodważalnych zalet silnika elektrycznego jest fakt, że ma on znacznie mniej części ruchomych niż jego spalinowy odpowiednik. Dzięki temu pojazd jest nie tylko niezawodny, ale również tańszy w eksploatacji. Na tym finansowe plusy się jednak nie kończą, ponieważ w ramach rządowego programu "Mój elektryk" można uzyskać nawet 27 tys. zł dofinansowania. Wreszcie mamy coś, co jest bezcenne i chodzi tu o czas. Ten możecie często zaoszczędzić dzięki władzom miast, które umożliwiają kierowcom samochodów elektrycznych np. korzystanie z pasów dla autobusów. Dzięki temu nie trzeba stać w korku.

Warto wspomnieć, że KONA Electric nie jest jedynym ekologicznym SUV-em w ofercie marki Hyundai. W salonach znajdziecie także elektrycznego IONIQ 5 oraz TUCSONA w wersjach hybrid i plug-in hybrid.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda