Powrót dmuchanych dyfuzorów - chaos w F1!

Wczorajszy wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone, zgodnie z oczekiwaniami kibiców, był bardzo wyrównany. Wszystko za sprawą zakazu stosowania nadmuchu na dyfuzor, który mimo wszystko zostanie przywrócony.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Międzynarodowa Federacja Samochodowa, jeszcze przed Grand Prix Europy na torze ulicznym w Walencji, wprowadziła zakaz stosowania nadmuchu na dyfuzor, który wszedł w życie od wyścigu w Wielkiej Brytanii. Niestety Silverstone było pierwszym i jedynym torem, na którym w tym sezonie nie można było korzystać z tego rozwiązania.

Początkowo zakaz miał obejmować wszystkich, później FIA wprowadziła przywileje dla zespołów korzystających z silników Renault i Mercedesa, jednak co było do przewidzenia, nie spodobało się to pozostałym teamom. W Wielkiej Brytanii obowiązywał więc całkowity zakaz stosowania nadmuchu na dyfuzor przy odjęciu.

Również dzięki temu oraz pogody, wyścig był naprawdę ciekawy. Jak się jednak okazuje, zakaz ten był jednorazowy. Ze względu na różne charakterystyki układów wydechowych, niektóre zespoły straciły więcej od konkurencji, co było jednak do przewidzenia.

Mimo tego, podczas wczorajszego spotkania z przedstawicielami wszystkich teamów ustalono, że F1 wraca do przepisów sprzed GP Wielkiej Brytanii. FIA odniosła już drugą porażkę w ostatnim czasie udowadniając, że nie do końca panuje nad królową sportów motorowych.

Źródło: F1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km