Ponad 1,5 tys. firm walczy o tytuł lidera jakości. Nowy poziom sprzedaży aut w sieci
20.12.2023 10:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zakup samochodu zawsze wiąże się z ogromnymi emocjami, niezależnie od jego przeznaczenia i waszego podejścia do motoryzacji. Coraz więcej sprzedawców wie, że podstawą sukcesu jest dobre ogłoszenie – to ono przyciąga uwagę i tworzy (tak bardzo ważne) pierwsze wrażenie. Dlatego prawie 1,4 tys. firm postanowiło powalczyć w konkursie "Liderzy Jakości OTOMOTO", w którym można zdobyć wyjątkowe nagrody wspierające dalszy rozwój biznesu.
Żyjemy w czasach deficytu uwagi spowodowanego niespotykaną do tej pory ilością bodźców atakujących nas z każdej strony. Wydawcy i sprzedawcy próbują dopasować się do nowego sposobu konsumowania treści. Spójrzmy na artykuły publikowane w sieci. Zwięzłe streszczenia newsów we wstępie, przyciągające wzrok zdjęcie, coraz krótsze formy filmowe w mediach społecznościowych – to wszystko ma sprawić, że odbiorca łatwiej zainteresuje się treścią i szybko dojdzie do jej sedna.
Przygotowując skuteczne ogłoszenie motoryzacyjne powinniśmy kierować się tymi samymi zasadami. Ważne są dobre zdjęcia, tytuł ogłoszenia oraz podanie takiej ilości szczegółów, żeby z jednej strony potencjalny klient dowiedział się jak najwięcej, a z drugiej – by zachęcić go do kontaktu telefonicznego lub osobistych odwiedzin.
Nowa jakość sprzedaży
OTOMOTO od lat promuje takie podejście do obrotu pojazdami: transparentne ogłoszenia, które z jednej strony są przystępne i bardzo czytelne dla potencjalnego kupującego, a z drugiej gwarantują mu komplet informacji. Platforma to nie tylko miejsce, które łączy sprzedających pojazdy i części z potencjalnymi kupującymi. OTOMOTO edukuje w zakresie tego, jak przygotować dobre ogłoszenie i jak bezpiecznie przeprowadzić transakcję oraz promuje dobre praktyki.
Częścią działań doceniających najbardziej wyróżniających się dealerów jest konkurs "Liderzy Jakości OTOMOTO", w którym zebrano prawie 1,6 tys. zgłoszeń od niemal 1400 profesjonalnych sprzedających na platformie. To pokazuje, że dealerzy chcą chwalić się wysoką jakością w podejściu do sprzedaży aut, a czasy kupowania aut o niewiadomym pochodzeniu i na podstawie zdjęć robionych "z lawety" odchodzą do lamusa.
Ocenie będzie poddawana jakość ogłoszeń, na którą składają się atrakcyjne zdjęcia i przejrzystość informacji. Zgłoszenia przyjmowano do 30 listopada 2023 r. w kategoriach: auta osobowe i dostawcze, motocykle, części, maszyny ciężkie i auta elektryczne. Teraz jury wyłoni zwycięzców, a nagrody są bardzo atrakcyjne.
Tym, co przyświeca OTOMOTO od niemal 20 lat aktywności na rynku, jest bezpieczeństwo, transparentność i wysoka jakość działań prowadzonych online. Rekordowa liczba zgłoszeń w konkursie to dla nas jasny sygnał, że te priorytety dzielimy z naszymi biznesowymi klientami. Wysoki standard, do którego dąży rynek, powstaje na OTOMOTO, a konkurs "Liderzy Jakości" jest doskonałym pretekstem, by docenić tych, których działaniami warto się inspirować – bo to najlepszy przykład dobrych praktyk w sprzedaży pojazdów i części motoryzacyjnych online. Wyłonienie zwycięzców spośród nominowanych będzie niezwykle trudne – już pierwszy etap, ze względu na wysoką jakość zgłoszeń, był dużym wyzwaniem. Ale jednocześnie to wielka przyjemność oceniać ogłoszenia opracowane przez najlepszych sprzedawców w branży – mówi Agnieszka Czajka, General Manager OTOMOTO.
Warto być w gronie liderów
Największą nagrodą za profesjonalnie przygotowanie ogłoszeń jest zwiększenie sprzedaży, a konkurs "Liderzy Jakości OTOMOTO" i to, co mogą w nim zyskać laureaci, jest drogą do tego samego celu. Na liderów jakości w 5 kategoriach czekają nagrody główne, a są nimi:
· kampania billboardowa w mieście lub gminie zwycięzcy,
· specjalna statuetka oraz zestaw materiałów digitalowych,
· 45 sprzedawców otrzyma wyróżnienia w postaci dyplomów, zestawów materiałów digitalowych i voucherów na kwotę 1 tys. zł do sieci sklepów RTV i AGD.
Najwięcej emocji budzi jednak nagroda specjalna, którą jest udział w kolejnej odsłonie kultowej kampanii "Prawdziwe Historie" – ta za każdym razem przyciąga średnio 4,5 mln widzów. Pierwsze edycje skupiały się na indywidualnych sprzedawcach, gdzie bohaterowie opowiadali o swoich samochodach i związanych z nimi historiach.