Półwyścigowy – Royal Muffler 911 GT3 RS (2012)

Wyścigowy spojler, wyścigowe koła i wyścigowe hamulce. Tylko silnik jest niewyścigowy, ale to wcale nie przeszkadza przerobionemu przez Royal Muffler Porsche 911 GT3 RS być maszyną bardzo atrakcyjną.

Obraz
Olgierd Lachowski

Pierwszą rzeczą, która przyciąga wzrok jest charakterystyczne malowanie, w którym główną rolę gra satynowy niebieski kolor. Do tego są jeszcze barwy czarna i biała.

Kolejnym elementem zwracającym uwagę jest tylny spojler, który nie jest skrzydłem montowanym fabrycznie przez Porsche w modelu 911 GT3 RS. Tuner zamontował spojler, który jest wykorzystywany przez hybrydową wyścigową maszynę 911 GT3 R. W stosunku do fabrycznego nowe skrzydło zapewnia większy docisk aerodynamiczny tylnej osi.

Obraz

Z wyścigowego pojazdu pochodzą również felgi BBS, które pokryto czarnym lakierem. Na obręcze założone są felgi firmy Toyo – model R888. Za kołami kryją się hamulce Brembo, które są wykorzystywane przez Porsche w torowych samochodach.

Jedynym, co nie zmieniło się nawet w najmniejszym stopniu, jest jednostka napędowa. Tradycyjnie dla modelu 911 jest to 6-cylindrowy motor przeciwsobny zainstalowany z tyłu wzdłużnie. Wolnossący 3,8-litrowiec cechuje się mocą maksymalną na poziomie 450 KM. Wszystkie te konie mechaniczne są uzyskiwane przy 7900 obr./min. Moment obrotowy wynosi 430 Nm przy 6750 obr./min. Naturalnym było, że taki wóz musiał mieć manualną skrzynię biegów i napęd wyłącznie na tylne koła.

Obraz

Oprócz mocnego silnika ważne jest to, że Porsche jest stosunkowo lekkim pojazdem, bo waży 1370 kg. Dzięki połączeniu tych dwóch cech maszyna dysponuje bardzo dobrymi osiągami (do setki przyspiesza w 3,90 s oraz osiąga 310 km/h) i świetnie zachowuje się na torze wyścigowym. Bolid poprawiony przez Royal Muffler na wyścigowej trasie powinien spisywać się jeszcze lepiej.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił